geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensy

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2006
ik heb een laptop maar mijn beschikbaar geheugen is zo laag dat heel mijn computer er traag van loopt ik zou graag geheugen bij hebben
of ik koop een nieuwe laptop maar weet iemand die promotie doet in laptops met redelijk veel GB beschikbaar

ah ja ik heb 5,30GB beschikbaar maar wil er een spel opspelen maar scherm is helemaal grijs en muis zie ik niet mijn computer kan het denkik niet aan

Laatst bewerkt:
jensy zei:
ah ja ik heb 5,30GB beschikbaar maar wil er een spel opspelen maar scherm is helemaal grijs en muis zie ik niet mijn computer kan het denkik niet aan

Welk Spel En Welke Laptop?

komaan wat moet je nog weten sry hoor :(
ik wil uitleg :(
hoe ik aan aan meer geheugen graak

Kijken welk type laptop je hebt en dan zoeken op de site van de fabrikant welk geheugen erin moet en dat gaan kopen in de winkel. (of vragen in 1 of ander forum of iemand dat te koop heeft :)

jensy zei:

Wow ik wil ook een laptop met 5,30 GB geheugen....
Maar ik denk dat je het over je harde schijf hebt....

ja daar heb ik het over maar de computer gaat dan toch traag ?

Nee hoor, een kleine harde schijf heeft in principe weinig met de snelheid van je computer te maken. De processor en/of het geheugen hebben veel meer invloed daarop.

Laatst bewerkt:
erbicom zei:
Nee hoor, een kleine harde schijf heeft in principe weinig met de snelheid van je computer te maken. De processor en/of het geheugen hebben veel meer invloed daarop.

hoe kun je het geheugen en/of processor verbeteren?

De processor van een laptop is moeilijk sneller te maken, je zou hooguit kunnen proberen wat over te clocken. Alhoewel ik zelden tot nooit heb gehoord dat iemand dat gedaan/geprobeerd heeft bij een laptop. Wel kun je soms extra geheugen bijplaatsen, mits er nog een vrij slot in je laptop zit. Hou er rekening mee dat geheugen voor een laptop duurder is dan voor een gewone pc. Mocht dat allemaal niet werken zit er niets anders op dan een andere laptop aan te schaffen of over te stappen op een gewone pc...Maar wat voor een laptop is het eigenlijk (merk/type, intern geheugen enz) Wellicht kun je wat verbeteren door een ander besturingssyteem te kiezen en er voor te zorgen dat er niet teveel programma's tegelijkertijd op de achtergrond draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan