geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is onmogelijk met het moederbord dat er nu in de PC zit. Het beste word al uit het moederbord gehaald.

Hmmm het is me in elk geval een stuk duidelijker geworden... Volgende keer eerst maar een topic openen voordat ik het bestel:eek:

Nu nog ff een vraagje over dat geheugen. Ik heb 2x 256MB en 2x 512MB.

Ik heb besteld 2x 1gb 400hmz.

Waar en wat kan ik het beste in de 4 slots proppen om zo snel mogelijk PC te hebben?

2x512 en 2x1GB dan heb je 3GB geheugen dus meer als je 2x256 en 2x1GB zou doen.

Is onmogelijk met het moederbord dat er nu in de PC zit. Het beste word al uit het moederbord gehaald.

Oké. Er zou dus dan een hele nieuwe PC moeten komen...
Dan ga ik zo maar ff verder. Bovendien speelde mijn PC ook niet altijd een gewone dvd even goed af. Hier haperde het beeld en het geluid ook af en toe. Dus die geheugen laat ik maar door komen.

2x512 en 2x1GB dan heb je 3GB geheugen dus meer als je 2x256 en 2x1GB zou doen.

Dat begrijp ik.

Ik heb het nu zo zitten:
1. 512
2. 512
3. 256
4. 256

Mijn PC zou dan 1,5 gb aan geheugen moeten weer geven echter doet hij dit niet. Zij zegt dat ik maar 1 gb heb.

Bovendien als ik die 2x 1gb heb. Plaats ik ze dan als volgt"
1. 1gb
2. 1gb
3. 512
4. 512

of

1. 1gb
2. 512
3. 1gb
4. 512

Of maakt dat geen fluit uit?

Ps. waanzinnig bedankt voor je tijd overigens...

Laatst bewerkt:
Hoi.

Probeer eens het volgende:

Zorg dat de 512 bankjes in de blauwe slots zitten (het dichtst bij de processor neem ik aan) en de 256 bankjes in de zwarte.
Start de pc op en direct op de toets drukken die je te zien krijgt (DEL, of Esc .....)
Je komt in het BIOS.
Daar kan je ervoor kiezen om de instellingen op te slaan en opnieuw te starten. Weet niet welke toets dat is, maar meestal F10 (je moet even goed onder in het venster van de settings kijken. Iets van 'Save settings and exit' .....
Wellicht wordt nu wél het volledige geheugen 'gezien'

Hoi.

Probeer eens het volgende:

Zorg dat de 512 bankjes in de blauwe slots zitten (het dichtst bij de processor neem ik aan) en de 256 bankjes in de zwarte.
Start de pc op en direct op de toets drukken die je te zien krijgt (DEL, of Esc .....)
Je komt in het BIOS.
Daar kan je ervoor kiezen om de instellingen op te slaan en opnieuw te starten. Weet niet welke toets dat is, maar meestal F10 (je moet even goed onder in het venster van de settings kijken. Iets van 'Save settings and exit' .....
Wellicht wordt nu wél het volledige geheugen 'gezien'

Bij mij is het blauw zwart, blauw zwart

Dat andere zal ik eens gaan doen..

Bij mij is het blauw zwart, blauw zwart

Dat andere zal ik eens gaan doen..

De 512 moeten dan in de blauwe en de 256 in de zwarte.
... en ik vind dat je een beetje 'zeurt' .... DOE nou gewoon wat ik zeg.
Plaats die banken blauw bij blauw ... etc (daar kan je eigenlijk zelf ook wel op komen).
Het gaat er om dat je het BIOS opent en saved. Bij sommige computers worden pas dan wijzigingen in de configuratie 'gezien'.

Laatst bewerkt:
Als het blauw-zwart-blauw-zwart is lijkt het me logisch dat het dus 512-256-512-256 moet worden. En dan dus BIOS opstarten en save and exit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan