geheugenbanken

Status
Niet open voor verdere reacties.

katja77

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
7
Hoi allemaal :)

Voor mijn medion pc van 3,5 jaar oud heb ik dit weekend extra geheugen gekocht - één latje van 1 gig. Er zaten op dat moment al twee latjes in van 256 mb - in totaal zijn er vier geheugenbanken. Ben ik vergeten te vragen aan de verkoper of het niet uitmaakt in welke bank ik nu wat steek...

Moet ik in bank 1 die van 1 gig steken, dan in bank 2 die van 256 en in 3 die andere van 256 of moet ik juist één bank overslaan - bank 1 1 gig, bank 2 leeg laten en dan 3 en 4 voor die van 256? Ik zou het graag weten, om twintig keer de computer opendoen en insteken te vermijden. Kan iemand me raad geven?

Bedankt
Katja
 
Ik zou enkel je nieuw latje gebruiken (eerste bank). Als je je nieuw latje gaat combineren met de oude (wat mss van een ander type is) ga je problemen kunnen krijgen.

Weet je wat je nu hebt en wat de oude zijn?
 
Als je meer geheugen wilt zou ik nog zo een latje bijhalen, 1 steek je op bus 1 en het andere op bus 3 (ivm dual channel als je mobo dat ondersteunt). Het maakt dus eigenlijk wel iets uit waar je wat steekt.

Je kan proberen om je huidig latjes te combineren met je nieuw maar een aanrader is het niet. Denk eraan dat als je enkel je nieuw gebruikt dit al een verdubbeling is van wat je eerst had.
 
ik denk dat ik in dat geval inderdaad beter nog eentje bijkoop, bedankt voor de tip.
 
inderdaad heb het vanmiddag geprobeerd, de oude latjes worden niet herkend, de 1 gb nieuw geheugen wel, ga er morgen nog eentje bijkopen.
 
Raar, heb vandaag precies hetzelfde latje bijgekocht met precies dezelfde hoeveelheid geheugen (1 GB) en in bank 3 geplaatst, maar als ik "belarc" opstart, zegt ie dat er slechts 1 GB is geinstalleerd, volgens de specificaties van mijn moederbord kunnen er nochtans 4 GB in, waarom herkent mijn desktop het tweede geheugenlatje niet????

Iemand een idee? Of moet ik het toch in bank 2 steken ipv bank 3?
 
Soms hebben bankenparen gelijke kleuren, bv twee blauwe, twee zwarte, zodat je weet welke voor dual channel bij elkaar horen.
En anders: read the manual.
 
Het kan zijn dat het een probleem is met single sided en double sided latjes. Stel een moederbord ondersteunt 4 sides en er kunnen maximaal 4 latjes in, als je dan al twee latjes had die double sided zijn, dan kan er niets meer bij. Immers, 2 latjes maal 2 sides is 4, wat het maximum is.

Wil je dan toch 4 latjes gebruiken, dan heb je 4 single sided latjes nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan