geheugenbuffer (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spruce

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Ok mensen, voordat ik mijn probleem voor ga elggen, eerst even kort de componenten in mijn pc:

moederbord: MSI K7N2G-L
geheugen: 2x 256 mb pc3200 DDR geheugen
cpu: AMD Athlon Xp 2200
harddisk: maxtor 120 gb

Ik heb alles los besteld en elkaar gezet.
Ik heb hem al ruim een jaar, maar al sinds het begin probleem dat hij soms ineens uitvalt.
Ik heb zo'n vermoeden dat het in het geheugen iets mis is. Vroeger herstarte de pc gewoon opeens, en sinds ik ergenst bij geheugeninstelling een vinkje reboot uitgevinkt had en geheugenbuffer weer aangevinkt had. Krijg ik i.p.v dat de pc reboot, een blauw scherm met geheugen buffer. Dus kans is groot dat geheugen niet helemaal lekker loopt.

Op zich heb ik 512 mb geheugen, wat echt voldoende moet zijn voor mijn pc.

Iemand een oplossing hiervoor?

Willem

test eens je geheugenreepjes apart uit en kijk bij welk een hij uitvalt(als hij bij alletwee uitvalt moet je het probleem ergens anders zoeken)

ok nu ik er een stripje uit heb gehaald, is mijn pc natuurlijk wel stukje trager, maar het ziet er naar uit dat het nu wel lang goed gaat.
ZOu het dan iets kunnen zijn met RAID control tussen de 2 geheugenstripjes?

Zo juist is mijn pc weer ineens uitgevallen.
Welleswaar heeft tie het met 1 stripje geheugen langer uitgehouden, maar toch iets mis met geheugen buffer.
iemand een idee?
Want dit is echt vreed irritant.

Alvast bedankt

Willem

Hallo

Controle op zuiverheid en korrekte/soepele werking van alle ventilatoren.

Het geheugen eens testen d.m.v. memtest.

Indien de b.i.o.s. de mogelijkheid ondersteund om de tempaturen te controleren , dit eens doen.

Je omschijft zelf dit probleem als .." vreed irritant " , maar laat dit wel al een jaar aanslepen , waardoor je nu uiteraard geen garantie meer hebt op eventueel defekte componenten.

Peter

ik heb ook last van het plotseling uitvallen van mijn systeem. ik dacht eerst dat het door warmte was, maar dit valt wel mee (onder of rond 40 graden).

ik heb weleens als ik opstart dat er als geheugen ed. " gecontroleerd" worden. dat er staat.
"... clocksettings might me changed" iets dergelijks.

kent iemand dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan