geheugenchip kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
3
Krijg vaak een blue screen met de mededeling Drivers_irql_not_less_or_equal.
Het begint na ongeveer 2 à 2,5 uur, soms eerder, soms later. De rest van de dag kan ik steeds korter werken, soms wordt ik er al uitgegooid als ik er nauwelijks op zit. (Het nog ISDN, dus log ik regelmatig uit).
Modem is gecontroleerd, is prima. Heb ook al de meest recente drivers hiervoor gedownload, hielp niet.
Heb ook geen virussen, spyware, e.d.
Ook alle updates van Windows zijn geïnstalleerd. Windows ook al een keer schoon er op gezet. Hielp ook niet. Ging al weer fout tijdens downloaden en installeren van de updates.
Eigenlijk ga ik er vanuit dat er een geheugenchip kapot is. (Gelukkig is het een nieuwe laptop, dus heb ik nog garantie, maar voordat ik hem laat repareren wil ik het toch graag zeker weten).
Dus is mijn vraag: hoe kan ik op een gewone, duideljke manier controleren of deze chip kapot is? Graag een nederlandse beschrijving, engels is toch niet altijd zo duidelijk (voor mij tenminste).
 
Geplaatst door megabit:

Zou best eens kunnen.

http://www.memtest86.com/memt31a.zip

Download dat bestand en pak dat uit. Stop een floppy in je floppy drive en klik dan op install.bat. Start dan opnieuw op van de floppy.

Het testen van het geheugen kan behoorlijk lang gaan duren, want hoelang doet ie over bijvoorbeeld 512 MB?
 
Geplaatst door Admin_Frisian


Het testen van het geheugen kan behoorlijk lang gaan duren, want hoelang doet ie over bijvoorbeeld 512 MB?

Hangt van de snelheid van de computer af. Van 5uur moet je niet opkijken.
 
Heb het geprobeerd. Ben een "heel eind" (?) gekomen. Heb nl. geen floppydrive in deze laptop (schijnt niet meer te zitten op nieuwe laptops en eerlijk gezegd kan ik ook wel zonder), maar hij pakt het gewoon niet. Als ik a: intik reageert hij in eerste instantie goed, maar die drive heb ik dus niet en d: pikt hij niet op. Dus....?

Sorry dat ik wat laat reageer, maar mijn probleem is dat ik er de hele tijd uitgegooid wordt en dat gebeurde dus ook steeds. Dus moet ik wachten tot het juiste moment.
 
je kan ook gewoon een memtest bootable cd'tje maken en draaien
 
Hallo Megabit,

Bedankt voor de hulp, maar ik had gisteren het bekende "neefje"' op bezoek en die constateerde ook dat het de geheugenchip zou zijn. Omdat het blijkbaar erg lang duurt om het te checken, heb ik maar besloten de zaak te laten repareren door de leverancier. Ik heb nu tenminste nog garantie. Toch fijn als mensen met je meedenken.
Als de computer terug is en het allemaal duidelijk is, zal ik dit hier nog wel even melden, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang de reparatie gaat duren.

Groet
 
Reparatie duurt vast langer dan een geheugentest :D
 
Geplaatst door GForze
Reparatie duurt vast langer dan een geheugentest :D

Ja en dan gaat ze toch ook eerst even met memtest aan de gang.....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan