geheugenconfict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderslikke

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Hallo allemaal, dit is mijn eerste post:

Ik heb een P4 met Wxp pro sp2 geïnstalleerd. 250GB SATA harddisk en (nu komt het) 2 reepjes 512 MB (1024MB dus) geheugen. Ik heb vaak vastlopers gehad, vaak ook lange tijd niet. Laatst kwam mijn PC niet bij de bios ("zwart scherm") Rondneuzen op fora bracht me op het idee 1 geheugenmodule eruit te halen en voila: Windows startte gewoon weer op. Nu wil ik erachter komen wat het probleem is.

1. Is mijn geheugenmodule stuk?
2. zijn de geheugenmodules niet compatible met elkaar?

Het eerste kan ik zelf testen door de andere simpelweg te proberen (toch?, iemand nog tips)

Het 2e hoop ik hier ook te vinden: de 2 modules:

1. (nu in de pc): Vdata DDR400(3) 512M*16
2. (niet in pc): Twinmos PC3200 (cl2.5) 512MB DDR-DIMM

Deze info stond op de kaarten en is voor mij abracadabra. Kunnen jullie mij helpen?? Heb ik een geheugenmoduleconflict? Is het op te lossen? Iemand ruilen ;-)

Alvast bedankt,
Peter

Je gebruikt 2 verschillende type geheugen door elkaar.
Het beste is dat je 2 dezelfde type en snelheid geheugen gebruikt.
Dit levert veel minder problemen op.

Als je echt meer info over je geheugen en andere apparaten wilt achterhalen moet je even googlen naar everst.

ok tenx!!!:thumb:

Welke kaart is welk type en met welke snelheid dan? het zegt mij namelijk nix. Okay, een met 3200 en die andere 400?

En welke types? en van welke kaart kan ik er dan het beste nog een kopen???

alvast bedankt weer!!!

ok maar hoe zie je dat het type en de snelheid verschilt dan?? Als die ene 3200 snelheid heeft is die andere dan maar 400?

Er staat toch bij allebei DDR op de kaart??

Je hebt er een geheugen in zitten van 400mhz pc3200 alleen verschillen de merken en de één is cl 2.5 en de ander cl3.
Twee verschillende merken kunnen een conflict veroorzaken waardoor die niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan