Geheugenconfigurator

Status
Niet open voor verdere reacties.

clublights

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Ik zag in het mediamarkt foldertje iets over een geheugenconfigurator. Ze zeggen iets van dat je computer sneller runt erop, maar wat is het precies, en wat doet het?

bij mijn weten is een geheugen configurator een programma op een website waarmee je geheugen kiest voor je pc :shocked:

en ook op de mediamarkt site staat er zo een :thumb:

Jep, het is niets anders dan een programma waarmee je kan kijken welk geheugen je nodig hebt. Mits het werkt, want in Firefox maakt ie er een mooi tekstdocumentje van met html codes :p Ik vertrouw het ook niet, mijn ervaring met Mediamarkt is dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben, wat ze verkopen en wat het apparaat doet. Of vooral niet moet doen.

Het is dus net zoiets als de PSU calculator in mijn handtekening..

Een computer doet allerlei taken. Het probleem is alleen dat een computer een tijdje over taken doet. Vergelijk het met als je zelf allerlei berekeningen aan je hoofd aan het doen bent. Op een gegeven moment schrijf je dan wat uitkomsten op, omdat je anders bij het doen van nieuwe berekeningen de oude uitkomsten vergeet.
Een computer doet hetzelfde. Die wil ook alvast wat antwoorden opschrijven. Dit slaat de computer dan op in het intern geheugen, ook wel ram-geheugen genoemd.
Daarna kan de computer weer rustig voort rekenen en uiteindelijk voegt hij alle resultaten samen en laat jou het resultaat op het scherm zien.
Op het moment dat een computer te weinig geheugen heeft, dan wordt je computer heel traag.
Wanneer je nu het geheugen uitbreid, dan kan de computer vaak wat meer. Het is voor de computer een hulptool. Heb je alleen genoeg geheugen, dan dat de rest van je computer en programma's gebruiken, dan helpt het niet om nog meer geheugen te plaatsen.

Wil je nu meer geheugen in je computer zetten, dan moet je wel geheugen kopen wat bij de computer past. En daar komen geheugenconfigurators voor aan de pas: Hier geef jij informatie aan en de configurator geeft aan wat voor geheugen je kan kopen.

Andere mensen vragen het gewoon op Helpmij en krijgen dan een advies waar ze echt iets aan hebben. Een configurator is eigenlijk maar een domme tool. Het kan zelf niet al te veel. Dit in tegenstelling tot mensen op dit forum :D:D:D

Heel simplistisch leg ik het nu allemaal uit hoor....

Laatst bewerkt:
Een computer doet allerlei taken. Het probleem is alleen dat een computer en tijdje over taken doet. Vergelijk het met als je zelf allerlei berekeningen aan je hoofd aan het doen bent. Op een gegeven moment schrijf je dan wat uitkomsten op, omdat je anders bij het doen van nieuwe berekeningen de oude uitkomsten vergeet.
Een computer doet hetzelfde. Die wil ook alvast wat antwoorden opschrijven. Dit slaat de computer dan op in het intern geheugen, ook wel ram-geheugen genoemd.
Daarna kan de computer weer rustig voort rekenen en uiteindelijk voegt hij alle resultaten samen en laat jou het resultaat op het scherm zien.
Op het moment dat een computer te weinig geheugen heeft, dan wordt je computer heel traag.
Wanneer je nu het geheugen uitbreid, dan kan de computer vaak wat meer. Het is voor de computer een hulptool. Heb je alleen genoeg geheugen, dan dat de rest van je computer en programma's gebruiken, dan helpt het niet om nog meer geheugen te plaatsen.

Wil je nu meer geheugen in je computer zetten, dan moet je wel geheugen kopen wat bij de computer past. En daar komen geheugenconfigurators voor aan de pas: Hier geef jij informatie aan en de configurator geeft aan wat voor geheugen je kan kopen.

Andere mensen vragen het gewoon op Helpmij en krijgen dan een advies waar ze echt iets aan hebben. Een configurator is eigenlijk maar een domme tool. Het kan zelf niet al te veel. Dit in tegenstelling tot mensen op dit forum :D:D:D

Heel simplistisch leg ik het nu allemaal uit hoor....

En dat noemt ie simplistisch :p Het is lang genoeg hoor :thumb:

Dankjewel voor de antwoorden:) heb er dus niet veel aan,ik doe niet veel tegelijk op mijn computer.

Jep, het is niets anders dan een programma waarmee je kan kijken welk geheugen je nodig hebt. Mits het werkt, want in Firefox maakt ie er een mooi tekstdocumentje van met html codes :p Ik vertrouw het ook niet, mijn ervaring met Mediamarkt is dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben, wat ze verkopen en wat het apparaat doet. Of vooral niet moet doen.

Het is dus net zoiets als de PSU calculator in mijn handtekening..

dat klopt ;) mediamarkt of elke andere winkel weet het vaak niet, pc boeren hebben er meer vesrtand van... en voor echte kom je hierheen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan