geheugengebruik virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,

Ik had hier van de week een laptop staan (Packard Bell Easynote)
Hier moest windows xp opnieuw opgezet worden.
Dit gaf verder geen problemen, totdat er een virusscanner wordt geinstalleerd.
Het systeem wordt dan vreselijk traag. Opstarten duurt dan lang enz.
Gooi ik die scanner eraf dan gaat het allemaal nog wel vrij redelijk. (er zit maar 192 mb geheugen in het ding)
Ik heb diverse gratis scanners geprobeerd maar deze slurpen allemaal veel van het geheugen. (Avast, Avg en Avira)
Wie heeft een redelijke oplossing voor het probleem? De laptop is 6 jaar oud en meer geheugen er in zetten wilde degene van wie het ding is eigenlijk niet.

Je hebt denkik de automatisch scannen optie aangezet, en virusscanners nemen nou eenmaal veel ruimte in beslag.

Nou is 192 MB wel érg weinig voor Xp,zelfs voor 'n LiteVersie zonder virusscanner. Als degene van wie hij is er niet meer geheugen aan wil spenderen,dan bekijkt hij 't maar daar zou ik zo klaar mee zijn.

@Gambia, Ik denk dat het wel belangrijk is dat automatisch scannen aanstaat. bv. de mailscanner. Krijg je een virus binnen die je HDD verwoest en je scanner staat uit dan merk je niet eens dat je een virus binnenhaalt. Je komt er dan pas achter dat er iets mis is als het te laat is.

@hereistom, Ik heb hier ook Avast en die schommelt constant rond de 90 Mb geheugengebruik. Heb je dan een laptop met 192 Mb werkgeheugen, dan slurpt hij toch behoorlijk lijkt mij. (of zie ik dat verkeerd?)

Als ik er een oude versie van een scanner opzet van Norton uit 2001 bv. Deze vervolgens ga updaten tot de juiste virusdefinities zijn bijgewerkt, zou dat nog kunnen schelen?
Ik heb nl het idee dat ook virusscanners steeds meer vragen qua geheugengebruik en grootte op je schijf

Laatst bewerkt:
@Gambia, Ik denk dat het wel belangrijk is dat automatisch scannen aanstaat. bv. de mailscanner. Krijg je een virus binnen die je HDD verwoest en je scanner staat uit dan merk je niet eens dat je een virus binnenhaalt. Je komt er dan pas achter dat er iets mis is als het te laat is.

Ik scan alles wat ik binnenhaal! Maar ik gebruik idd, wel automatic scanner, maar miss is het handig voor hem met zo weinig geheugen om die uit te schakelen?

Ja 192MB met XP is gewoon veel te weinig! XP begint pas lekker te draaien bij 1GB, dus zeg maar dat ie een paar tientjes investeert in meer geheugen!

Norton is een van de grootste geheugen slurpers, daarom heb ik die toen ook 'ingeruild' voor Avast.
En een oude versie erop zetten kan niet, want die update niet meer!

Ok, Bedankt voor de antwoorden.
Eigenlijk is bevestigd wat ik al dacht ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan