geheugenkaart alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetersj

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Ik heb een Kodak Easyshare V530. Sinds kort kan het toestel de SD-geheugenkaart niet meer lezen. Ik krijg telkens het bericht dat de geheugenkaart moet worden geformateerd. Als ik dit doe krijg ik de melding dat de geheugenkaart 'alleen lezen' is en dat de schrijfbeveiliging moet worden verwijderd om beelden op te nemen of naar de kaart te schrijven.
De SD-kaart kan wel in een computer worden gelezen en geformateerd, maar niet in de de camera.
Ook met andere geheugenkaarten krijg ik dezelfde meldingen (een volledig nieuwe kaart werd wel niet geprobeerd.
Hoe los ik dit op?

Hallo peetersj,
heb je de SD kaart beveiligd tegen wissen?
aan de zijkant zit toch een schuifje (beveiliging)
groetjes,
raymond

Hallo peetersj,
heb je de SD kaart beveiligd tegen wissen?
aan de zijkant zit toch een schuifje (beveiliging)
groetjes,
raymond

Nee, dat is het niet. Ik vermoed dat er een defect is aan het toestel zelf. Hebben het getest met verschillende, zelfs nieuwe, SD-kaartjes, maar foutmelding blijft.
Het is nochthans mogelijk om foto's te maken op het intern geheugen...

Laatst bewerkt:
Beste PeetersJ,
Duidt het mij niet euvel maar ik las het volgende:

Product Reviews: Kodak EasyShare V530
Wij vonden het vreemd om op te merken dat de groef van de geheugenkaart op Kodak niet door een juiste deur wordt beschermd en in plaats daarvan een kleine flexibele klep kenmerkt. In tijd zou dit een probleem kunnen zijn als stof of het vuil kon in de kaartlezer binnengaan en potentieel read/w veroorzaken

Zou het iets te betekenen hebben, controleer het dan eens goed. Stofjes op of aantasting van de contactpunten kunnen dus de reden zijn. Ook kaartjes niet helemaal goed vast kunnen drukken is een gekend probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan