Geheugenkaart beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauricevmierlo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Hallo experts,

Ik zit hier met een vervelend probleem, mijn zusje heeft met haar mobiele telefoon een hele boel foto's gemaakt in de vakantie. Nu probeer ik deze foto's thuis op de computer ze zetten maar krijg ik de melding dat de kaart moet worden geformateerd:

Screenshot van de error:

1313676417-080.jpg

Ik zou graag alle bestanden die op de schijf staan heel willen houden, zodat ik ze op kan slaan..

Hopelijk is hier een oplossing voor,

groetjes Maurice

Wat voor telefoon is het? Misshcien zi er een USB kabel bij? en software (eventueel op internet te vinden). Zo kun je je foto's ook synchroniseren en downloaden naar je PC.

controleer even of je huidige card reader SDHC ondersteund. mogelijk is je card reader niet geschikt voor de data. Als het een android telefoon is is de kaart mogelijk ook geformateerd in een formaat dat niet standaard door windows ondersteund wordt

Hallo

Je vermeld niet of "met haar mobiele telefoon...." deze kaart nog korrekt herkend.

Indien ja ...

De data overzetten d.m.v. u.s.b. kabeltje van de telefoon.

Dergelijke data kabeltjes kosten meestal slechts een paar € op e-bay.

Peter

Sorry dat ik niet heb vermeld dat de kaart niet word herkent in het mobiel waar de bestanden op staan. Ik heb het kaartje ook in mijn eigen mobiel geprobeerd, en hierin word hij ook niet herkent.

Alvast bedankt!!

Kun je voordat je van alles gaat doen met programma's en zo zorgen dat je en ackup hebt vna je foto's?
Hbe je bijvoorbeeld wel een telefoon waarvan de USB werkt?
Misschien kun je dan je geheugenkaart overplaatsen en via kabel die foto's overplaatsen..

Nee, heb dit al geprobeerd, heb geen backup, en via andere telefoons werkt het ook niet..

Hallo,

Ik kan me herrineren dan ik een x-aantal maanden geleden ook een probleem had met mijn USB stick.
De oplossing die ik gebruikt heb staat hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/629105-H-/-Toepassing-is-niet-gevonden.?highlight=
Maar aangezien jij een andere foutmelding hebt, weet ik het niet zeker. Het is in elk geval het proberen waard!
Succes!

MIJN WERKENDE OPLOSSING zei:
Hij stond op H:\ ingedeeld maar dat vond hij niet zo leuk ofzo.
Ik he via STart>Computer(rechtermuis)>Beheren en links bij Schijfbeheer staat hij op H:\, hier rechtermuisknop op, en heb hem toegewezen aan J:\
En nu kan ik er gewoon weer in!
:Wanneer je je SD-kaart kan zien in schijfbeheer, klik hier met rechts op en dan stationsletter en paden wijzigen.
Staat hier bijvoorbeeld: Q:\, klik op wijzigen en verander het in F:\ (Of iets dergelijks).
Start dan je PC opnieuw op en het zou moeten werken!

Succes!

Bluetooth

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan