Geheugenkaart camcorder vindt geen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionneke53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Met mijn HD Camcorder heb ik filmpjes opgenomen. Tussendoor heb ik nog gekeken of er wat opstond. Er stonden verschillende ''blokjes'' op.Daarna doorgefilmd.
Nu wilde ik de filmpjes op mijn laptop overzetten en nu geeft de camera aan dat er geen bestand gevonden wordt. Volgens de handleiding zouden er dan nog niet-DCF- bestanden op de kaart staan (maar dat kan niet) en moet de kaart dan weer geformatteerd worden maar dan ben ik al mijn filmpjes kwijt.
Op het beeldscherm van de camera staat dat er nog 70% geheugen is dus er zou toch wat op moeten staan. Maar hoe kom ik daar nou bij zonder de boel te wissen?
In mijn laptop kan ik geen geheugenkaart steken.
Dus als iemand een idee heeft of ik mijn filmpjes nog kan terugvinden?
Alvast bedankt!

Als ik het goed begrijp kun je je video's via de camcorder afspelen maar kun je geen video bestanden vinden via de pc als de cam hierop is aangesloten.
Over welk type cam hebben we het.
Bij sommige cams moet eerst in een menu op de cam een "poort" open worden gezet om het geheugen via een pc te kunnen lezen.

Nee, dat is het niet. Op de camcorder staat nu ook ''geen bestand'' als ik het wil afspelen, terwijl ik niets gewist heb (kan ook niet per ongeluk, want daar moet je een flink aantal handelingen voor verrichten). En er staat dus wel dat ik 70% ruimte op de geheugenkaart heb, dus 30 % opgenomen waar ik nu niet bij kan.
Terwijl ik tussendoor bekeken heb of de camera wel opnam.
Ik begrijp er dus niets van. Zou het aan de geheugenkaart liggen of aan de camera? Het is een silvercrest scaw 5.00 A1 en net nieuw.

Ik heb een losse kaartlezer aangeschaft en daar staat een MISC mapje, maar dat is leeg en een DCIM datei met 30 KB. Alleen kan ik de DCIM niet openen. Heb het iook al met fileviewopener geprobeerd maar niks.
Dus als iemand nog een idee heeft? Graag!

Ik heb ook een nieuwe SDHC kaart aangeschaft en die werkt prima. Daar kan ik het DCIM mapje met mediabestanden wel van openen. Zou de andere kaart stuk zijn?

Is die andere wel een SDHC kaart of een SD , misschien ondersteund de camera die niet.
Probeer het oude kaartje gewoon eens, of test hem via je pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan