Geheugenkaart zwarte afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Referer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Wij hebben pas geleden een 1GB geheugenkaart van g.e.i.l gekocht. Ik heb die direct erin gezet. Ik startte de pc op, geen piepjes maar afbeeldingen waren zwart. Dan moet je denken aan plaatjes die je ziet bij Windows bij het inloggen, tot icoontjes. De afbeelding is dan gewoon een zwart vierkant.

Het boederbord is een MSI RS350M-ILSR met een geïntegreerde videokaart.

Alvast bedankt ;)

Die videokaart pakt geheugen van je intern geheugen. Kan wezen dat deze moeite heeft met je nieuwe geheugen-reepje.

Als je alleen het oude geheugen erin zet, dan is het beeld wel goed zeker?

Van welk merk en type is je oude geheugen evenals je nieuw geheugen? (iets meer info hierover geven als dat kan)

Je zou eigenlijk een gelijkwaardig geheugen (qua snelheid o.a) moet kopen als die van je oude geheugen. Of natuurlijk 2 nieuwe reepjes.

Laatst bewerkt:
De nieuwe is deze:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=IAID87

De oude moet ik even bekijken.

Kan dit ook gewoon opgelost worden dat die videokaart geen geheugen pakt? Via de bios ofzo?

Als ik het oude terugzet is het beeld weer goed ja.

Het moederbord kan, volgens de pcboer, het geheugen aan. Maar dan ligt het probleem toch alleen bij de geïntegreerde videokaart?

Nee, de onboard-videokaart heeft geheugen nodig en haalt deze van het interne geheugen af. Dat kan je niet anders instellen. Dat is gewoon hardwarematig vastgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan