geheugenkaartenprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
95
Op mijn pc met 128mb intern geheugen en een 1,4ghz amd processor wilde ik windows xp prof. installeren. Ik had er voor de zekerheid 256mb van het merk 'Value Sellect' bij geprikt. Nu wilde xp niet doorstarten. Na het weghalen van die 256mb lukte dit wel.
Vervolgens heb ik sp2 en alle noodzakelijke andere updates geinstalleerd. Nu probeerde ik die 256mb er weer bij te plaatsen en kwam xp tot het 'welkom' scherm.
Ik heb twee vragen:
1. Hoe kom ik, nu ik weer even terug ben gegaan naar 1 geheugenkaart met mijn 128mb voorbij dat welkomscherm, want daar blijf ik nu bij hangen. (Echter, bij het opstarten in de opstartsequentie geeft hij wel de twee geheugenkaarten aan, terwijl alleen die van 128mb erin zit).
2. Kan ik er wel zo maar 256 van het merk 'Value Sellect' naast prikken? Lijkt mij van wel, want andere versies van windows (ME) werkten hier wel mee.

Kan iemand hier antwoord op geven, want volgens mij is het probleem niet ZO groot, alleen ik kom er even niet meer uit.
Alvast bedankt.
 
Dan geeft hij bij het opstarten nog steeds aan dat er ook een 128mb geheugenkaart in zit. Vervolgens start hij wel door, maar tot het scherm 'welkom'. Ik wel 1 keer gehad dat hij daadwerkelijk naar het bureaublad ging, maar dan bleef de taakbalk weg.
 
Diverse mogelijkheden :

geheugenstrip defect,
Windows is knap overstuur,
het bios is het spoor bijster,
je hebt bij het plaatsen van geheugen schade aan het (geheugenbankje) mobo veroorzaakt,
je hebt nog andere hardware/softwarematige aanpassingen verricht en daardoor de opstartproblemen.
 
Heb je het overgebleven geheugen wel in bankje 1 gezet ipv bankje 2 of, indien aanwezig, bankje 3?
 
Nu ik die 128mb geheugen weer heb teruggeplaatst, heb ik dat in het eerste bankje gedaan. Die van 256mb heb ik er uitgehaald.
Windows is zeker overstuur, maar wat kan ik er aan doen. In veilige modus werkt ook niet. Ik ben nu al even blij als ie het met 128mb doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan