geheugenkaartlezer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb zelf een geheugenkaartlezer ingebouwd,

onderaan het moederbord zaten twee aansluitingen, voor usb zogezegd,
nu had dat dezelfde vorm als van de geheugenkaartlezer en heb ik het maar aangesloten, volgens de handleiding van het moederbord was daar wel een verschil tussen, maar ik begreep niet wat het verschil was ,dus heb de twee maar willekeurig aangesloten (de werkelijke usbfront op de ene, en de geheugenkaartlezer op de andere),

nu werkt de geheugenkaartlezer als je de pc aanzet, geen probleem, er zit ook een usbpoort in en die werkt ook zonder problemen, maar als je er een sdkaartje insteekt heb je nog net de tijd om 1 foto te gaan openen voor hij uitvalt, en dan valt ie ook volledig uit, lichtjes branden niet meer en het werkt pas terug als de pc terug wordt opgestart...

Heb ik ze verkeerd aangesloten? Of is de geheugenkaartlezer stuk?

Ondertussen heb ik het probleem opgelost, de pc moest een keer open om de voeding te vervangen en toen heb ik ineens de connecties omgewisseld (front usb en cardreader) nu werkt ie wel. Waarschijnlijk kreeg ie voorheen niet genoeg spanning en had ik hem aangesloten op het moederbord waar niet genoeg spanning stond voor de cardreader. Ik wist toen niet precies welke de juiste was en heb gegokt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan