Geheugenlek combinatie Aero theme en media player bij herschaling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik ben op iets vreemds gestuit:

Ik speel soms poker online en kijk ondertussen naar een serietje tegen de verveling als ik geen handen speel... (dan begin ik minder rap als een idioot te spelen, maar dat doet er nu niet toe...) Wat ik dan doe is het verkleinen van alle vensters zodat ik ze naast en onder elkaar kan zetten.
Tijdens zo een sessie gaf windows me de waarschuwing dat er veel geheugen werd geconsumeerd en dat hij misschien interessant was het aero theme uit te schakelen.

Ik startte taakbeheer (om te controleren van waar dat kwam) en zag dat er 80% van het systeemgeheugen werd gebruikt waarvan 60% ofzo door mediaplayer.

Nu wat lag er blijkbaar aan de oorzaak: het herschalen. Ik sloot windows media player af en starte opnieuw op en het geheugegebruik daalde naar iets meer dan 20%. Wat mij eerder normaal leek. Met een oog op mediaplayer en het andere op het taakbeheer of zelfs de resource monitor begon ik de mediaplayer te herschalen. En het geheugenverbruik schoot omhoog...
Dit is misschien niet zo verwonderenswaardig, de computer zal immers wel wat geheugen nodig hebben voor berekeningen ofzo...
Wat wel merkwaardig is is dat als je stopte met herschalen het geheugenverbruik niet meer terug daalde naar die 20% maar op bijvoorbeeld 30% bleef.
Dus het tijdelijke geheugen dat gebruikt wordt om te herschalen wordt niet terug gegeven.
Ik heb dan bewust eens lang zitten herschalen, en inderdaad... het gevolg was dat ik weer de melding kreeg dat er veel geheugen werd gebruikt en of ik aero wou uitschakelen.

Heeft iemand dit ook al tegengekomen ?
Het is toch bizar dat als je windows media player opstart en iets laat afspelen, je vervolgens herschaalt naar een groter scherm en dan weer terug naar de initiele situatie dat dan permanent de mediaplayer meer geheugen verbruikt.

Dat is het "probleem".
Iemand iets zinnigs op te zeggen ?

Laatst bewerkt:
Nee nog niet tegen gekomen,

Natuurlijk meteen even geprobeerd maar hier op 64 bits gaat het wel goed.
heb tijdens gewoon afspelen tussen de 40 en 45 MiBi in gebruik tijdens herschalen een 10 MiBi meer maar als ik klaar ben met herschalen zakttie weer netjes terug naar het initiele bereik.

Morgen even testen op een 32bits machine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan