geheugenlek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees1988

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
5
goedenmiddag

Als ik met een boekhoud programmaatje werk, dan gaat dat op den duur steeds trager werken.
Als ik dan kijk bij ""processen"", dan gebruikt het programmaatje steeds meer geheugen, zoveel, dat ie ook het virtueel
geheugen begint te gebruiken,en dan komen ook al snel de meldingen van , dat er tekort virtueel geheugen is,
en dan moet je opnieuw starten , want dan loopt de boel vast.
In mijn zoektocht op google , kwam ik tegen, dat het kan zijn, dat het programma een geheugenlek heeft,( dan maakt het programma geen geheugen vrij, dat het niet meer nodig heeft) dat lijkt dus op mijn probleem.

Hoe kom ik er achter of dat ook werkelijk zo is???
Of , hebben jullie een idee waar dat dan anders aan kan liggen??

alvast vriendelijk bedankt voor de reacties
 
Beetje moeilijk zoeken zo, geef eens wat meer info

- welk programma precies
- welke windows versie gebruik je
- hoeveel intern geheugen heb je
 
programma naam moet ik je effe schuldig blijven, maar kan ik je morgen geven(het betreft een computer op mijn werk)
het is windows xp home
gehuegn 896MB
 
Meld morgen inderdaad even om welk programma het gaat, en of je een losse videokaart hebt, of onboard videochip.
Dan kunnen we de oplossing zoeken.
 
Natuurlijk mag je hier je probleem voorleggen.
Logischer echter lijkt me om:

- je probleem voor te leggen bij jullie ICT afdeling en/of
- contact op te nemen met de leverancier van je programma

;)

Tardis
 
heel scherp, tardis

maar een ict afdeling hebben we niet, we zijn maar een klein bedrijfje
voor de computers hebben we wel een bedrijf dat dat voor ons regelt, ook voor het betreffende
programma (dit hebben we nog niet zolang) loopt er iemand voor de ondersteuning, maar die doen net of ze gek zijn,
Met een "" het si opgelost"" gaan ze weer weg, en dan blijkt dat het nog precies hetzelfde is, en voordat je ze dan weer te pakken hebt, zijn we weer weken verder,
service is echt belachelijk
dus, hebben we besloten of we zelf voor een oplossing kunnen zorgen, en ik heb daarin jullie hulp gevraagd

waarvoor zowiezo mijn vriendelijke dank, en ook van mijn collega,s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan