Geheugenmodule PC2100 op processor 2200+?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Kan iemand mij een antwoord geven op de volgende vraag:
De huidige samenstelling van mijn pc is:
Moederbord: ASUS A7V8X
Processor: AMD Athlon XP 2200+ (1.8 GHz), 266 MHz Memory (RAM): DDR 256 MB

Ik wil een geheugenmodule van 256 MB bijplaatsen.

Nu krijg ik van een familielid heel goedkoop 2 modules (getest en perfect) van 256 MB DDR PC2100 aangeboden, in ieder geval veel goedkoper dan 1 nieuwe module in de winkel, maar ...

mijn processor is een AMD Athlon XP 2200+

kan dat wel zonder dat ik ergens schade aanricht?

Ja hoor dat kan.
jouw amd xp 2200 draait met 266mhz, het geheugen dat je koopt ook. Geen enkel probleem.

Wil je nu 3 bankjes met intern werkgeheugen vullen? Hoesnel is jou oude geheugen? Is dat ook pc2100 of sneller? Of wil je alleen die 2 modules plaatsen?

je kunt beter geen twee verschillende soorten geheugen plaatsen.
je hebt dan kans dat je pc kappot gaat.

brits

Je kan wel 2 verschillende snelheden plaatsen, maar alle bankjes gaan draaien op de snelheid van het langzaamste bankje.

Dus stel dat je al een reepje hebt van pc2700 en plaatst er een reepje bij van pc2100, dan zullen beide reepjes op de snelheid van pc2100 draaien.

Geplaatst door Stigter
Wil je nu 3 bankjes met intern werkgeheugen vullen? Hoesnel is jou oude geheugen? Is dat ook pc2100 of sneller? Of wil je alleen die 2 modules plaatsen?

Vandaar mijn vraag Melvin:D
Maar de vraag is:

mijn processor is een AMD Athlon XP 2200+
kan dat wel zonder dat ik ergens schade aanricht?
en het antwoord hierop is gewoon simpel ja.

Aan Stigter, Brits, Muurhond:

Mijn bedoeling is om de 256 MB DDR module PC2200 dat nu geplaatst is, te verwijderen en dan de beide 256 MB DDR PC2100 modules te plaatsen, dan heb ik totaal 512 MB van PC2100 geheugen, dat moet toch beter zijn dan 1x 256 MB van PC2200.

Maar goed, ik weet nu dat het zonder kleerscheuren kan worden gedaan, bedankt.

@Mol,

Je haalt wat dingen door elkaar.
Je processor loopt niet met een fsb van 2200!! Het model van je amd xp is 2200..

Je geheugen daar in tegen is pc2200, dat loopt op een snelheid van 266 mhz, hetzelfde dus als jouw xp2200+

Veel plezier met je nieuwe geheugen, waarschijnlijk ga je het wel merken, zeker als je ook Windows XP hebt.

Aan Stigter:

Nou ja, ik haal er dus 1 geheugenmodule 256MB DDR (het stickertje erop zegt o.a. 256MB DDR P2200) uit en ik zet er 2x geheugenmodule 256MB DDR (het stickertje erop zegt o.a. 256MB DDR P2100) in.

Groeten, Mol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan