Geheugenmodule stuk?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Berichten
99
Goedenmiddag allemaal,

De laatste tijd krijg ik steeds meer de volgende melding in een schermpje:


SARC Toepassingsfout

De instructie op 0x78652e6c verwijst naar geheugen op 0x78652e6c. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beeindigen.
Klik op ANNULEREN om fouten op te sporen in het programma.



Als ik op Annuleren druk gebeurt er niets, hij gaat geen fouten opsporen in het (geen idee welk) programma.
Is er nu een geheugen module stuk of is dit een software matig probleem. Het gebeurt ook wel eens dat als ik op Annuleren druk de pc ineens uitvalt en opnieuw opstart. Kan het zijn dat door een kapotte geheugen module de pc uit zichzelf uitvalt? Ik heb er twee modules van 256 Mb Sdram in zitten.

Alvast bedankt,
 
Wanneer tijdens het installeren van XP zie je dit?
 
Je kunt hier http://www.memtest86.com/ een memtest86 downloaden en daarmee een diagnose diskette maken. Daarmee kun je de defecte computer opstarten en het geheugen controleren.
Een floppy formatteren, bestand downloaden, bestand uitvoeren vanaf je harddisk. Het bestand maakt een bootable floppy aan op je lege diskette. Hiermee terug opstarten (zorg er wel voor dat je van floppy boot )

Verder:
Ik las ergens dat een memtest van 128mb 10 à 15 uur kan duren, dus hou je klaar! (‘s avonds in gang zetten en tukje doen?)
Alhoewel iemand anders schreef: Dat ligt eraan.. je kunt hem alle testen laten doen dat duurt een uurtje ongeveer maar je kumt hem ook constant laten doorlopen. (heb hem 1x een hele nacht doorlaten lopen - dank aan Webkabouter)
 
Beste Tiborv,

Ik krijg die melding als ik een bepaald programma wil starten of als ik in Kazaa de avi-preview wil starten. Doorgaans als ik die melding krijg sluit hij het prg waar ik mee bezig ben (in dit geval Kazaa dus) dan ook af.
Dit verkrijgen van die melding is niet structureel in Kazaa, maar gebeurt af en toe.

Vanmiddag heb ik bij symantec een progje gedownload van het MyDoom virus (20040130-008-i32) waarbij dan wel direct als ik het prg wil openen die melding komt.
 
Beste Passer

Ik heb memtest86 zijn werk laten doen en deze heeft 17 uren achter elkaar het geheugen getest en geen errors gevonden. Wat nu?
 
Quo,
sorry voor dit late antwoord, maar ik kan je ook niet verder helpen.
Als memtets zegt dat je geheugen goed is èn je krijgt toch bovenstaande melding (waarvan je zegt dat het aan je geheugen ligt - heb het niet nagegaan), dan kan je nog proberen met een ander/nieuw geheugen te steken en te kijken of het daarmee helpt.
Anders weet ik het ook niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan