Geheugenprobleem met 64-bit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik heb 2 problemen sinds ik van Windows 7 Ultimate 32-bit naar Windows 7 Ultimate 64-Bit ben overgestapt.

1. Bij 32-bit had ik bij mijn Windows Prestatie Index bij 'Geheugen (RAM)' een score van 7,3.
Nu ik 64-bit heb geïnstalleerd, geeft hij 5,9 aan. Iemand die dit probleem snapt?

2. De reden dat ik van 32-bit naar 64-bit ben gegaan, is dat ik al mijn geheugen wilde benutten.
Het gaat om 4GB. In 32-bit was er maar 3,00GB beschikbaar. Nu bij 64-bit is er (maar) 3,75GB beschikbaar.
Hij zou toch 4GB aan moeten geven?

Mvg,
Rajeev

De windows prestatieindex is eigenlijk niet belangrijk en doet er niets toe, dat zegt namelijk niets over de laptop in werkelijkheid. Mogelijk heb je je chipsetdrivers (en andere drivers) nog niet geïnstalleerd, deze kunnen de prestaties vaak flink opkrikken.

Wat de 3,75GB betreft: heb je een onboard videokaart die gebruik maakt van je werkgeheugen? Dat zou namelijk de simpelste verklaring zijn.

Heb de driver geïnstalleerd. Mijn onboard chipset is uitgeschakeld, heb een externe HD4890.
Vind het wel raar dat hij op 64-bit maar niet beter wordt, ook als ik de drivers geïnstalleerd heb.
Wat kan het nog meer zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan