Geheugens verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC_Prob

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
Hallo,

binnenkort krijg ik mijn 2 x1 GB 800 Mhz geheugen,
ik heb nu 2 x 512 PC5300 geheugen,
mijn mobo is een Gigabyte GA-M55S-S3

en mijn vraag is:

ik wil het geheugen gaan verwisselen dan, maar ik ben bang dat ik het fout doe,
is er iets waar ik op moet letten? zijn er dingen die ik van te voren moet doen?

groet rob

Pas op voor statische elektriciteit, ontlaad jezelf eerst even aan een geaard object (centrale verwarmingsbuis of iets dergelijks).

Hoe je heugen plaatst is gemakkelijk te lezen in het boekje van je moederbord, neem deze er even bij, of kijk hier even voor info.

Koop 5 meter groen-geel installatiedraad 2,5 kwadraat + 2 krokodillen klemmen, soldeer de klemmen aan de draad, klip 1 klem aan een lip van een geaard stopcontact en de andere aan je grote teen, dan ben je zeker dat statische electriciteit geen probleem is, draag wollen of katoenen ondergoed [geen frivole nylon dingen] om de kans op statische electriciteit nog meer te beperken..... want dat is het enige wat de geheugenchips erg snel om zeep kan helpen..... druk de geheugenbankjes goed diep in de slots, zodat de clips zichzelf bijna sluiten [dit gaat erg zwaar], zet in BIOS de "clear ESCD" optie op Enabled en start op.....

@Frisian: ik begon om 19:25 te tikken........

Laatst bewerkt:
Dankje voor jullie hulp, zodra het me gelukt is allemaal
dan laat ik dst wel weten ni dit topic,
maar dat duurt nog ff
volgens mij als ik naar reactie 2 kijk dan lijkt het me niet slim om
dat spul aan me grote teen te zetten, WIL JE ME DOOD HEBBEN OFZO??
ik verwacht hier hulp en geen manieren om mezelf te elektrodureren!!

Laatst bewerkt:
Dankje voor jullie hulp, zodra het me gelukt is allemaal
dan laat ik dst wel weten ni dit topic,
maar dat duurt nog ff
volgens mij als ik naar reactie 2 kijk dan lijkt het me niet slim om
dat spul aan me grote teen te zetten, WIL JE ME DOOD HEBBEN OFZO??
ik verwacht hier hulp en geen manieren om mezelf te elektrodureren!!

Je pc kan dood gaan als je niks tegen statische electriciteit onderneemt.
de draad hoeft nier percee om je teen. Het mag ook om je pink zijn:D
Door de aarde van de stopcontact te gebruiken kan de statische electriciteit weg, en meer zal er niet gebeuren.
JE ZET DUS NIET JE GROTE TEEN ONDER STROOM:D

maar het idee om ene draad om me hene te hebben die onder stroom kan zitten is niet erg fijn

maar het idee om ene draad om me hene te hebben die onder stroom kan zitten is niet erg fijn

Je moet hem natuurlijk niet in het stopcontackt zelf stoppen.
Het klemmetje zetten op de aarde.
Die staat nooit onder stroom.
Het kan echt geen kwaad.
Maar er zijn ook andere manieren natuurlijk.
Als je eens googeld op statische electriciteit en computers kom je vast en zeker goede tips tegen.

Statische electriciteit is de grootste vijand bij het monteren van onderdelen ineen PC [de meeste dingen, ook geheugenchips, krijg je daarom in speciale zakjes die extra bescherming geven tegen statische electriciteit].... de methode die ik je aangaf is extreem, ik moet ook even niet denken aan een krokodillebekje aan m'n grote teen, maar uiterst effectief.... evenals datzelfde draadje even op je ring vastmaken.... maar meestal is het even vasthouden van het chassis van de PC voldoende om de onderdelen veilig te monteren......... en zo weinig mogelijk aan chips en contactbanen komen [printje aan de rand en de hoekjes vasthouden]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan