geheugenslot kapot of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

superskunk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Hallo luitjes,ik heb een ASUS M2N68-AM+ moederbord met met 2GB DDR2 geheugen.
Nu wilde ik mijn pc wat sneller maken door er 2GB geheugen bij in te zetten.
Ik heb bij de pc boer een 2GB geheugenbankje gekocht en in het vrije geheugenslot van mijn pc gezet
Na dat ik mijn pc op nieuw op startte, werd het nieuwe geheugenbankje warm en begon te roken,dus ik heb als de bliksem de stroom van de pc gehaald en het (nieuwe) door gebrande geheugen bankje er uit gehaald.
Na dat ik toen weer de pc op startte werkte alles weer goed.
Maar nu ben ik bang dat het geheugenslot ook door gebrand is.
Hoe kan ik het geheugenslot testen zonder dat ik weer een door gebrand geheugenbankje krijg?
groetjes

Probeer in je geheugenslotje een andere geheugen kaart in te plaatsen.

Dat kan,maar ik heb nog maar één geheugenbankje,en als die ook door brand ben ik nog verder van huis
Is er geen andere manier?

Laatst bewerkt door een moderator:
enige manier is uit testen maar ben bang dat je geheugen module en bank kaduk zijn
beste is om gewoon niet meer dat geheugen bankje te gebruiken tenzij je nog garantie hebt op het moederbord.

wat je kunt doen is dat geheugen eruit halen en 1 keer 4GB in 1 bankje plaatsen
moederbord kan 8GB max aan dus 2 x4GB

Laatst bewerkt:
is een DDR2 moederbord,daar is geen 4Gb bankje voor,toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt het slot idd alleen testen door er een geheugenlatje in te zetten, vraag mij alleen af of je de vorige keer wel dat latje er voldoende diep hebt ingedrukt, tot de borgingen klikken dus, die kunnen alleen verbranden als ze kortsluiting o.i.d. maken, of verkeert om erin gedrukt worden.

Of er 4GB in kan is uitproberen want in de qvl komen ze niet voor.

Overigens zijn banken wat anders, dat zijn de gekoppelde datalijnen voor het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan