Geheugenslot kapot? of.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

maythe09

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Hallo mensen,

Ik heb een vraag: Mijn PC is plotseling gecrasht.... Ik zat midden in een game toen de PC afstorte.... Hij gaf niks aan.... hij sloeg uit en starte opnieuw op.... Hij kwam tot het laadscherm van Windows en toen sloeg hij weer af.... Sindsdien deed de pc niks meer.... Zodra ik hem aan deed herstarte hij zich elke 3 á 4 seconde. Ik heb mijn hele PC gedemonteerd en ook weer gemonteerd maar niks hielp.... Nou heb ik ondekt dat mijn geheugenslot het probleem is.... Er zit standaard al 3GB DDR2 in (2x1gb en 2x512mb) Als ik de kaarten aansluit op poort 2 en 4 is er niks aan de hand (dus alle kaarten werken).... maar zodra ik ook maar 1 kaart aansluit op poort 1 of 3 dan komt de pc niet verder dan waar je delete kunt drukken voor de BIOS.... Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik wou al mijn BIOS updaten maar ik ga geen $29,95 neerleggen daarvoor.... Wat miss. zou kunnen: Mijn CPU #4 is 3 weken geleden 108 Celcius geworden waardoor hij ook afsloeg en iets heeft gedaan met mijn grafische kaart (denk de slot kapot).... Aangezien het niet uitmaakt welke kaart erin gaat zodra hij hem vind streept het beeldscherm en slaat Windows vast (opgelost d.m.v. on-board kaart) maar dus samengevat:

Alle geheugenstrips doen het
slot 2 en 4 werken wel
slot 1 en 3 zijn voor de kaarten verboden terrein

p.s. hier zijn de gegevens van mijn PC:

Systeemeigenschappen

Fabrikant FUJITSU SIEMENS
Product AMD690VM-FMH
Versie V5.09

BIOS Eigenschappen

Leverancier Phoenix Technologies, LTD
Versie V5.09
Uitgavedatum 02/20/2008
Moederbordnaam ECS AMD690VM-FMH

Processoreigenschappen

Versie AMD Phenom(tm) 9500 Quad-Core Processor

Geheugencontroller-eigenschappen

Ondersteund Geheugen Interleave 1-Way
Actuele Geheugen Interleave 1-Way
Ondersteunde Geheugensnelheid 70ns, 60ns, 50ns
Ondersteund Geheugentype SPM, DIMM
Ondersteund geheugenvoltage 2.9V
Maximale Geheugenmodulegrootte 4096 MB
Geheugenslots 4
Geheugenblokken Totaal / Vrij 4 / 2

Nou blijkt ook nog: zodra ik een game opstart duurt het nog geen 5 minuten dan wordt het beeld zwart en laad de pc niet meer.... hij start dan niet opnieuw op of gaat uit maar hij freezes... OMG hoeveel pech kan je in een maand hebben...

Wat zijn de temperaturen van de pc? is de pc stof vrij? wordt alles goed gekoeld? Hoe is de airflow?

Hoi,

Ik denk als ik zo lees dat je pc aan een revisie toe is hoe krijg je dat allemaal voor elkaar?

Overgeclockt soms?

Modag

nee er is niks mee gebeurd... geen overclocking of iets... hij is stofvrij (geen kap erop dus ook goede luchtsomloop)... en pas 13 maanden oud.... maar ik denk dat die ene klap van 108C (destijds wel door stof) een soort van kettingreactie heeft veroorzaakt :( Mijn temperaturen op dit moment zijn:

Moederbord 40 °C (104 °F)
CPU #1 / Kern #1 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #2 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #3 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #4 37 °C (99 °F)
Aux 48 °C (118 °F)
Seagate ST3160812AS 32 °C (90 °F)
WDC WD5000AAKS-07YGA0 33 °C (91 °F)

OMG dit gaat nu echt te ver er komt gewoon een probleem bij... zodra ik een game start geeft (volgens mij) het moederbord een 2 á 3 sec. durende beeeeep.... volgens mij betekend dat oververhitting van de CPU maar boven de 50C komt hij nu niet meer.... ik begin langzaam de moed op te geven aangezien ik al de hele nacht bezig ben om de PC weer in orde te krijgen... weer tijd voor een nieuwe...

P.S. zodra ik de game afsluit is er niks meer aan de hand!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dan wordt het denk ik moeilijk heb je nog een pc in de buurt waar je onderdelen op kan testen zoals videokaart en processor ?
Denk dat je moederbord/of processor een klap heeft gehad
Modag

ja daar was ik al bang voor... nouja... iedereen bedankt voor de moeite ik ga sparen voor een nieuwe :thumb: niks aan te doen

Hoi,

Spaar ze, dan kan je de vraag als opgelost zetten maar heb niks in de buurt om te testen.

Modag

nog 1 vraagje.... kan het ook aan de voeding liggen ik heb hem schoongemaakt maar volgens mij kloppen de spanningswaarden niet.... kan het ook daar aan liggen?

Temperaturen
Moederbord 45 °C (113 °F)
CPU #1 / Kern #1 40 °C (104 °F)
CPU #1 / Kern #2 40 °C (104 °F)
CPU #1 / Kern #3 40 °C (104 °F)
CPU #1 / Kern #4 40 °C (104 °F)
Aux 55 °C (131 °F)
Seagate ST3160812AS 33 °C (91 °F)
WDC WD5000AAKS-07YGA0 34 °C (93 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1283 RPM
Chassis 2491 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.17 V
+2.5 V 1.23 V
+3.3 V 1.82 V
+5 V 4.95 V
+12 V 4.80 V
+5 V Standby 4.76 V
VBAT Batterij 3.07 V

Hoi,

Ja volgens mij klopt daar niets van dat wordt even een andere voeding proberen.

Modag

Computer van 13 maanden oud: Gewoon terug naar de winkel/webshop waar je het hebt gekocht. Je hebt wettelijke garantie.

Heb je trouwens wel een tijd met 4 geheugenstripjes kunnen draaien, of heb je vanaf het begin problemen?

+12 V 4.80 V

Met zulke waarden kan je computer niet eens opstarten. Ik denk niet dat het klopt.
Heb je dit trouwens opgezocht in de bios?

ik heb alles nagekeken en ja die lage waardes kloppen (OMG) maar ik heb de voeding er nog eens uit gehaald en nu zie ik pas dat de bovenkant door de hitte totaal verkleurd is... dus mijn voeding heeft het opgegeven... morgen ga ik even een nieuwe halen (dan maar gelijk een goede :D.

Bedankt voor al jullie hulp/meningen....

ik heb de PC bij computerland gehaald en kreeg er maar een jaar garantie op (btw ik heb ondertussen ook de kast geopend en volgens de garantie mag dat niet) mja.. wat is nou 40 euro he

ik heb de PC bij computerland gehaald en kreeg er maar een jaar garantie op (btw ik heb ondertussen ook de kast geopend en volgens de garantie mag dat niet) mja.. wat is nou 40 euro he

je hebt minimaal 3 jaar garantie.
Wat computerland ook zegt.

http://tweakers.net/nieuws/61635/pa...en-douw-van-consumentenautoriteit-update.html

Ook is nu vastgelegd dat Paradigit en Computerland ondeugdelijke producten binnen een redelijke termijn vervangen of herstellen, ongeacht het beleid van de fabrikant. Als een product bij normaal gebruik binnen twee jaar kapot gaat, zullen ze daar bovendien geen kosten voor in rekening brengen

Na een tijd mogen ze inderdaad een deel van de kosten in rekening brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan