Geheugenslot

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Zou het kunnen dat een slot voor een geheugenkaart tot bijv. maar 64MB gaat. Ik heb een PC100 kaart van 128MB in een (van de twee) sloten gestoken, waarna Windows ca. 64 MB vindt.

Nu heb ik een PC100 64 en een PC100 128MB kaart. Als ik beide insteek, vindt Windows ca 128MB. Dit lijkt te bevestigen dat de sloten slechts 64MB aankunnen.

Het gaat om Packerd Bell computer.

Ik hoor graag!

Hallo

Packard Bell en aanverwante "merkcomputers " zijn berucht om moeilijk te doen .

Een duurder merk van geheugen zou normaal gezien moeten werken.

Jammelijk genoeg geef je bitter weinig info.

Zelfs P.B. maakt meer dan 1 type p.c.

Voor hetzelfde geld ondersteund het motherboard enkel single sided mem , en probeer jij double sided in te pluggen.

Het veiligste bij dergelijke p.c.'s , is volgens mij ...

Laat het geheugen monteren in de winkel waar je deze aankoopt .

Zo weet je onmiddelijk of het werkt , en veel p.c. shops geven een kortere , of geen garantie indien je het geheugen zelf monteert.

Peter

Geef het serienummmer eens van die computer.
Of het type computer en de naam van je moederbord.

Ik heb inmiddels via Everest (erg handig en bovendien in het Nederlands) e.e.a. aan het apparaatski weten te ontfutselen.

Het moederbord is van Gigabyte Technology en draagt de naam GA-6WMM7. De site van de bouwer vertelt het volgende:
- Ondersteunt 32MB to 512MB DRAM size
- Ondersteunt 16/32/64/128/256 MB SDRAM DIMM

Als ik nu 64 MB insteek (het orgineel met 8 chips aan een zijde) + 128 MB (niet orgineel, van Viking Components met 4 chips aan een zijde) wordt slechts 128 MB herkent.

Als ik alleen 128 MB insteek wordt slechts 64 MB herkent. Beide kaarten zijn PC100 en unbuffered.

Je begrijpt dat ik naar die 192 MB toe wil.

Welke PC goeroe weet raad?

Hallo !
Zoals VDK_P al zei: Packard Hell is erg gevoelig voor de juiste geheugenmodule.
Ook al zijn je beide reepjes PC-100 en enkelzijdig, ze zijn van verschillend fabrikaat en je nieuwe aankoop wordt dus als 64 Mb herkend.
Met OEM-PC's is soms de enige oplossing door PB aanbevolen onderdelen te gebruiken.
Sterkte ermee !
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan