Geheugenstick aansluiten zonder usb-poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snowdrop

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Wie weet of het mogelijk is om een geheugenstick te gebruiken op een pc zonder usb aansluiting? Is het mogelijk om met een tussenstuk (ik denk zoals vroeger bij de muis was) de usb stick op een seriële- of andere poort aan te sluiten?
Met dank voor antwoord.

Als er al een verloopstukje is denk ik dat dat duurder uitpakt dan een usb-kaartje van een euri of 10. Dus wat is wijsheid...

Ik vind het geweldig om zo snel reactie te krijgen. Je ziet ik ben niet zo bijdehand om te weten dat ik gewoon een usb kaartje kan inplaatsen. Ik wist niet dat het zo simpel is. Alhoewel simpel is voor mij natuurlijk niet het juiste woord want zelf ben ik niet zo'n held om een kaartje in te plaatsen. Ben zelf nog nooit IN de computer geweest maar ik zal proberen daar iemand voor te vinden.

ok, het is niet moeilijker dan olie bijvullen in je auto. Koop een kaartje, let erop dat het usb-2.0 is, voor zover 1.1 nog te krijgen is bij jouw dichtstbijzijnde winkelier.

Open je kast met de 2 schroefjes aan de achterzijde. Je kijkt nu tegen je moederbord aan, een grote printplaat waar alles mee verbonden is. Hierop zie je een aantal witte aansluitingen zitten. Brede stekkers zeg maar. Sommige witte aansluitingen zullen bezet zijn door bijv je netwerkkaart of inbelmodem. Je verwijdert één van de beschermplaatjes aan de achterkant van je pc en drukt met zachte dwang het usb-kaartje in zo'n vrije witte aansluiting.

Je kunt het een aap leren en het kan eigenlijk maar op één manier. Wanneer het kaartje op zijn plek zit maak je hem vast met het bijgeleverde schroefje. Zorg er wel voor dat je tijdens deze handelingen de stekker van je pc uit de muur hebt getrokken en je pc is afgesloten. Dus niet in slaapstand of op standby.

Bijlagen

• pci.jpg
    pci.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de uitleg. Als ik het zo duidelijk uitgelegd zie staan denk ik wel dat het me moet lukken. In ieder geval nogmaals mijn dank.

Let nog even op het plaatje dat ik als bijlage bij mijn vorige bericht heb geplaatst. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan