Geheugenstick niet uit te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem913

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Maar wie kan mij helpen?

Ik fotografeer graag en maak ook graag verre reizen.
Afgelopen november waren mijn vrouw en ik 25 jaar getrouwd en besloten om dat samen in Florida te vieren. Wij zijn gek van de USA en met name de Route 66, maar nu besloten wij om eens naar Florida te gaan.
Ik ben in het bezit van een Sony A-100 digitale spiegelreflex camera en besloot op het laatste moment om via marktplaats een extra geheugenkaart te bestellen, snel in huis en voor een leuke prijs... Door drukke werkzaamheden gunde ik mij geen tijd om eens wat informatie in te winnen, stom...
Ik kocht een kaartje van 8 gb, memory stick pro duo. Voordat de kaart mee ging op vakantie eerst geprobeerd of "alles" werkte, de foto's werden opgeslagen dus dat zat wel goed dacht ik.
Na de vakantie natuurlijk direkt achter de pc gekropen om de foto's te bekijken, maar helaas kon de pc de kaart niet lezen. Ook mijn laptop kon er niet mee overweg. Nog een andere pc met cardreader geprobeerd maar helaas. Ook de camera via een kabel aansluiten hielp niet. De foto's zijn wel gewoon op de camera te bekijken maar verder kan ik er niets mee.

Wie kan mij helpen en ik weet dat ik stom geweest ben om die kaart via marktplaats te kopen.
De verpakking en de kaart leken trouwens wel erg of het om een echte Sony kaart ging...

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gebeurd er als je de camera in je pc plugt via een usb kabel? Volgen er foutmeldingen?

Welk besturingssysteem gebruikt u?

Wat gebeurd er als je de camera in je pc plugt via een usb kabel? Volgen er foutmeldingen?

Welk besturingssysteem gebruikt u?

Als ik de camera via een kabel inplug blijft hij zoeken ...
Op mijn normale pc gebruik ik Windows xp en op de laptop Windows Vista, met de normale kaarten, de echte dus, heb ik geen problemen.
Ik heb de camera nu ingeplugt en zit nog te wachten op foutmeldingen, maar hij blijft zoeken (Vista).
Zeg ( schrijf ) maar jij hoor hahaha...
Hij is nog steeds aan het zoeken, je zal maar haast hebben :D

Ik geef het op, hij bleef zoeken maar er kwam geen enkele melding.:confused:
Foto's zijn nog steeds gewoon op de camera te bekijken.

Heb je wel een usb driver van sony geinstalleerd? Deze kun je downloaden van de fabrikant! Dit wil nog wel eens helpen!

De 1 en 2 gb kaarten werken wel, naar welke driver zal ik dan moeten zoeken en waar precies?

De 1 en 2 gb kaarten werken wel, naar welke driver zal ik dan moeten zoeken en waar precies?

Ik denk dat je een firmware update moet hebben. Het is denk ik zo dat alles boven de 4 gb niet herkend zal worden. Maar dat is best ingrijpend en daarom adviseer ik om naar de winkel te gaan waar je de camera vandaan hebt of te bellen en het even allemaal na te vragen. Die mensen zullen het vast vaker meegemaakt hebben.

Een driver zul je niet nodig hebben, denk ik, omdat die andere kaartjes en foto-toestel wel herkend werden. Je kunt proberen om de nieuwste driver bij sony te downloaden. misschien is je oude driver verouderd!

Yessssss, het is gelukt...

De meeste foto's heb ik terug kunnen halen door de tips die ik heb gekregen.
In eerste instantie kreeg ik maar 133 foto's terug na een programma op mijn pc te hebben geinstalleerd. De tweede poging leverde dezelfde 133 foto's op, kost wel even wat tijd...

Daarna via de laptop hetzelfde programma gedraaid met als resultaat dat ik volgens mij alle foto's terug heb. Het waren er ongeveer 800, alleen de nummering en de volgorde klopt niet meer. Jammer dan, even de tijd nemen om alles weer in de goede volgorde te krijgen.
Bedankt voor de tips en de snelle hulp :thumb:

Maar ik heb inmiddels weer een ander probleem, daar komt een nieuw topic over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan