Geheugentekort bij opslag in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huijsmans

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Werk met XP-home, Word 2000, AMD Athlon 2600 en werkgeheugen 512 Mb;
Probeer boek te schrijven met invoeging van foto's, gescand met HP3670 in resolutie 100
Fotobestanden tot ca 1 Mb;
Krijg na een paar bladzijden al de melding:
"automatisch opslaan is uitgesteld" en als ik dan zelf probeer op te slaan krijg ik de melding dat het niet kán omdat de "schijf vol is"
Wat doe ik daar aan? (Voorlopig maak ik kleine aparte bestandjes voor opslag!)

Controleer of er genoeg ruimte is op de C: partitie.

Hoi,

Vooral als je document - bij jou kennelijk de omvang van een boek - groter wordt, is het handiger de grafische objecten niet direct in het document te plaatsen, maar te 'koppelen'.

Menu: Invoegen > Figuur > uit bestand ....
Klik op de gewenste afbeelding en vervolgens op het pijltje achter de knop 'invoegen'.
Kies hier voor: 'Aan bestand koppelen'.

Methode 2:
Zoek via de verkenner de afbeelding en klik op de knop 'Kopieren'.
Ga in Word op de plek staan waar betreffende afbeelding moet worden gekoppeld en kies:
Menu: Bewerken > Plakken speciaal ... ;
Keuzerondje bij 'Koppeling plakken' aanklikken en OK.

Succes

Hoi Huismans,

Inderdaad koppellen verbruikt het minste geheugen.
Maar de vraag is blijft dit bestand altijd op jouw pc staan of neem je het ook wel eens mee. (om er vervolgens elders verder mee te gaan)

Een andere optie is om de figuren met een fotoprogramma of Paint naar webformaat te converteren.

Met Paint kun je bijvoorbeeld ook opslaan als *.PNG dit is erg klein. Als je het een beetje onder de knie heb kun je foto's van 1mb met gemak terug krijgen tot enkele kb's. (wat de snelheid van uw computer aanzienlijk vergroot)

Succes!

Figuur koppelen - lokatie bestand gewijzigd

joost verdaasdo zei:
Hoi Huismans,

Inderdaad koppellen verbruikt het minste geheugen.
Maar de vraag is blijft dit bestand altijd op jouw pc staan of neem je het ook wel eens mee. (om er vervolgens elders verder mee te gaan)

Als de lokatie van de directory van de figuren is gewijzigd, is het dan mogelijk de gewijzigde lokatie in het dokument aan te geven? (Ik zie bijv. geen eigenschappen in figuur waar dat zou kunnen)

mvg

Marjon

Ik neem aan de de vraag of opgelost is of niet meer actueel is. Vraag is van eind 2003

Klopt, maar ik had nav van het item een nieuwe vraag, Het had er dus wel betrekking op. Ik begrijp dat ik een nieuwe vraag moet starten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan