Geheugenuitbreiding Acer Aspire Z5610

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastocrator

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
18
Hallo forumleden,

Mijn computer is traag vanwege de zware programma's die ik draai, en ik dacht even wat geheugen erbij te prikken. Nou dat valt dus tegen:
Volgens het progje Speccy heb ik nu 2x 2GB DDR3 PC3-10700 (667MHz) en op de 2 geheugenbankjes zelf staat GDDR3 1333 2GB

Ik dacht ik doe er 2x 4GB DDR3 13333 bij en hij wordt een stuk sneller, maar toen ik het had geplaatst startte de PC helemaal niet meer op.
Ook wanneer ik alleen 1 nieuwe geheugenbank plaats doet ie het niet, maar met de oude dus wel.

Ik heb het geheugen teruggebracht (was Corsair ValueSelect, gekocht bij ComputerLand) en ik kreeg 2x 2GB mee van hetzelfde merk en type, maar dat doet het dus ook niet.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen??

Groeten,
Sebastiaan
 
Wat, welk en hoeveel Ram wordt bepaald door je moederbord.
In je handleiding hiervan kan je dat allemaal terugvinden.

Er zijn progjes die je heirbij helpen: http://www.crucial.com/systemscanner/

CrucialScan toont of je vrije slots hebt, welk geheugen er nu in zit en welk er in kan en maximaal in kan.
 
Thx, maar zoals ik al probeerde te zeggen heb ik met speccy gekeken wat er in zit en nog bij kan.

Nu ook even geprobeerd met jouw link, die geeft dit:
Memory Type: DDR3 PC3-10600, DDR3 (non-ECC)
Maximum Memory: 8GB
Currently Installed Memory: 4GB
Total Memory Slots: 4
Available Memory Slots: 2



De kans dat 2 nieuwe geheugenbanken allebei stuk zijn is volgens mij nihil, maar die ze werken dus niet in mijn pc, ook niet als ik er maar ééntje in doe.:confused:

Enig idee waar ik een handleiding van het moederbord kan vinden? Volgens speccy is het moederbord een Acer Z5610, dus dezelfde naam als de hele kast.

Ik vraag me trouwens ook af hoe ze bij crucial.com weten dat er maximaal 8GB in kan, dat heb ik nog nergens anders kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zouden ze niet alle gegevens hebben,van moederborden.?

Heb ook even gekeken,wisten ze dat ik DDR 2700 op mijn bord heb zitten.
Advies,neem DDR 3200. Dus!
 
Laatst gewijzigd door frankwannet; Gisteren om 19:28 Reden: Onnodige quote verwijderd.
De comments die ik plaats worden steeds gemod. Jullie zijn wel erg streng zeg, of is t persoonlijk? Voor mij in ieder geval demotiverend.
 
@sebastocrator: Niets persoonlijks. Wij halen onnodige quotes weg omdat topics dan onnodig lang worden met telkens de dubbele tekst van je voorganger. Niets meer en niets minder.;)
Een quote (of een deel ervan) kan je gebruiken als je ergens specifiek op wilt reageren. Bij een directe reactie is een quote dan niet nodig.

Daarbij...Ik zie dat van al jouw berichten(11 stuks nu) is er pas 1 aangepast ivm een onnodige quote. Dus "Steeds gemod" valt dan ook wel mee. En zal je de demotivatie dan ook bij jezelf moeten zoeken:D
 
Laatst bewerkt:
@frankwannet: bij een andere reactie werd ik ook al op de vingers getikt omdat ik niet in de gaten had dat ik reageerde op een thread die al een paar maanden oud was. natuurlijk heeft de moderator altijd gelijk :rolleyes: :p Ik probeer informatie te krijgen over een langzame en oververhitte pc en maar dat doe ik blijkbaar op de verkeerde manier.:(



@Pieter: bedankt, maar die specs zijn niet van de Z5610 All in one maar van de 5610 (een notebook).

Ik heb deze:http://support.acer.com/acerpanam/desktop/2010/acer/Aspire/AspireZ5610/AspireZ5610sp3.shtml
Maar zoals gezegd werkt die 2GB DDR3 10600 van Corsair niet. Ik vraag me nu af hoe dat kan en welk geheugen ik wél zou kunnen toevoegen.
 
Neem dat ding onder je arm,en ga naar computerland.
Misschien willen ze daar sims uitproberen.
 
Ik ben ermee naar Computerland geweest en die hebben er geheugen van de merken Corsair en ADATA in gehad maar dat werkte allebei niet. Hadden ze nooit eerder meegemaakt zeiden ze.
Volgens Acer kan er maximaal 8 GB in, dus 2x2GB DDR3 1333 erbij (uiteraard unregistered) zou gewoon moeten werken.

Tja... misschien dat het plaatsen van een snellere harddisk (bijv. SSD) m'n machine sneller maakt omdat dan het swappen van memory minder tijd zal kosten...
Maar hoe kan ik er achter komen welk ongeregistreerd DDR3 1333 geheugen (want blijkbaar zijn die dus niet allemaal hetzelfde) wél werkt?? Iemand een idee?
 
Al eens gecontroleerd of er mogelijk om die reden een nieuwe Biosversie is uitgebracht?
 
Ja er is wel een nieuwere bios versie maar ik zie niets staan over geheugen.
Ik heb nu versie P01-B2 , dat is dus de 1 na laatste, de laatste is voor Linux icm een grafische kaart (en volgens mij een andere dan die ik heb) dus dat schiet dan ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je deze aio gekocht?
Dat lijkt me het aanspreekpunt.
 
Hij komt van de MediaMarkt (in Cruquius). Ik zal het ze wel eens vragen maar ik heb, gezien mijn ervaring met hun kennis van alles wat er niet op de doos staat, nu al het vermoeden dat ze minder ver komen dan ik nu al ben.....
Maar ja, niet geschoten is natuurlijk altijd mis!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan