Geheugenuitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreuzer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Ik heb een Compaq Armada E500 Intel Pentium III E 600MHz en ik wil het werkgeheugen uitbreiden tot het maximum.

Met SIW krijg ik bij Memory de volgende specificaties:
Maximum Capacity: 310 MBytes
Maximum Memory Module Size: 256 MBytes
Memory Slots: 3
Supported Frequencies 100.0 MHz, 125.0 MHz

Er zit nu 2 x 64 MB SDRAM, SO-DIMM in (72 pins, Toshiba THLY6480H1FG-80 SD RAM 100MHz)

Voorzover ik het kan zien, zitten er maar 2 geheugenslots in en geen drie, of zit die derde soms ergens anders? Ik kan hem niet vinden. Ook bij Motherboard staat 3 geheugenslots.

Kan ik er maximaal 2 x 256 MBytes in doen of kan het nog meer ? Moet ik dan 100 MHz nemen of 125?

Ik zou ook graag willen weten wat de exacte benaming is, zodat ik zeker weet dat ik de goede koop.

Ik draai er XP Prof SP3 op.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan er maximall 256mb in totaal in en er zijn ook maar 2 sloten. Dus er kan maximaal 2x 128 mb in, maar ik zou er geen geld meer aan spenderen.

Groetjes,

Meer40

Hallo Meer40,

Omdat ik geen reacties kreeg heb ik het ook in de rubriek "Geheugen" gezet en daar ging het razendsnel gisteren. Misschien kun je daar nog even kijken of je er net zo over denkt.

Ik gebruik de Compaq als reserve voor E-mail. Het is een degelijk apparaat, alleen wat traag. Als ik een uitbreiding koop doe ik het 2e hands en dan gaat de prijs nog net.

Groet, Kreuzer

Als je dit geheugen daadwerkelijk wilt uitbreiden, zul je schrikken van de prijs van dit oude, dus steeds schaarser wordende, geheugen....

Bedenk goed, dat je dit geld misschien ook apart kan leggen voor iets anders....

Hallo Meer40,

Omdat ik geen reacties kreeg heb ik het ook in de rubriek "Geheugen" gezet en daar ging het razendsnel gisteren. Misschien kun je daar nog even kijken of je er net zo over denkt.
Leuk voor je maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je mag maar één keer je vraag stellen.
Dan gaat deze maar dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan