geheugenupdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Heeft het veel zin om van 512 mb ddr , naar 1024 mb te gaan, dus 2 reepjes van 512 mb ?
En waar uit zich dat het beste in ?
 
Als je veel zware applicatie's draait heeft dat wel zin ja, normaliter is 512MB genoeg.

Als je doorgeeft met welke programma's je voornamelijk werkt kunnen we je beter inlichten.
 
Nee,heeft niet veel zin.Het kan je comp zelfs trager maken. :confused:
 
Windows XP kan makkelijk omgaan met veel geheugen, Windows 95 en ook wel 98 hebben daar meer moeite mee.
 
Geplaatst door Tiborv
Als je veel zware applicatie's draait heeft dat wel zin ja, normaliter is 512MB genoeg.

Als je doorgeeft met welke programma's je voornamelijk werkt kunnen we je beter inlichten.

Voornamelijk DVD's rippen en converteren.
Wat ik ook doe is tv programma's opnemen en dat kan ik in verschillende bitrates. Bij 5mb kreeg ik problemen, en ik zou graag hoger gaan, misschien dat het met meer geheugen wat soepeler gaat verlopen.
Ik wil in de toekomst ook met 3 beeldschermen gaan werken, zodat 3D toepassingen tot de mogelijkheden gaan behoren.
Zou het ook nog enigzins de snelheid ten goede komen ?
 
Als ik een dvd rip en op het moment dat encoder gaat werken dan is 512mb maar net genoeg.

Ik heb een progje memturbo die presies aangeeft hoeveel geheugen er momenteel in gebruik is, hiermee kan ik trouwens ook mijn geheugen vrij maken van progamma's welke zijn opgestart maar niet worden gebruikt.

Nu staat hij bvb op 320 mb vrij met xp-pro , als ik hem nu scrub oke ff gedaan nu staat hij op 438 mb vrij.

Dus dit is ook een mogenlijkheid.

speedtouch
 
Maar dan moet je elke keer dat proggie starten, dat is toch ook een gedoe.
Ik vraag me af of bij verdubbeling van het mem, het er dan beter op wordt.
 
Zodra je de pc hebt opgestart staat hij rechts onderaan een klikje erop en in 30 sec is het gedaan.

En het is heerlijk om te zien dat je nog zoveel geheugen tot je beschikking hebt.

Eigenlijk hoef je het niet te doen , ik bedoel alles eerst opschoonen , als ik aan het rippen ben en hij heeft nog maar 10 mb vrij , dan reageert Memturbo gelijk en zorgt dat er meer geheugen vrijkomt.

Trouwens ik heb jaren geript met een sdram van 256 mb en dit ging ook altijd .

Maar ik wil je niet beletten om een extra reepje bij te zetten van 512 mb , maar neem dan wel een goede anders loop je de kans dat je daar weer conflicten mee krijg.

Groet ; speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan