geimporteerde bestand verdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een rij uit een excel bestand geimporteerd, in deze rij staan gegevens van 1 klant ( waaronder verschillende producten).
In acces heb ik verschillende tabellen staan die dmv een 1 op veel relatie aan elkaar zijn gekoppeld.
Nu wil ik een gedeelte van de geimporteerde rij (1 record) verdelen over de verschillende tabelen en tevens dat die gelijk bij die klant naar boven komen als ik erom vraag.

wie kan mij helpen

groet

gregor

Dat doe je met queries.
Ik ga ervan uit dat je de gegevens in je tabellen uniek kunt identificeren.
Je moet per doeltabel eerst de ontbrekende gegevens toevoegen.
INSERT INTO tblDoeltabel (sleutelveld, veld1, veld2, veld3)
SELECT sleutelveld, veld1, veld2, veld3
FROM tblBronTabel
WHERE sleutelveld NOT IN
(SELECT sleutelveld FROM tblDoeltabel)

Vervolgens kun je met een update query de gegevens bijwerken, dat gaat op een soortgelijke manier.
Dit zul je voor elke doeltabel moeten doen.

geimporteerd bestand verdelen

Bijgevoegd heb ik een voorbeeld van een gedeelte van een record(in excel gestopt, staat normaal in acces).

Het gele gedeelte wordt met een toevoegquery naar de hoofdtabel Tabel "klanten"

De volgende gekleurde onderdelen oranje, groen en blauw moeten los van elkaar in een tweede tabel komen te staan, die gerelateerd is aan de hoofdtabel "klanten".

Zoals je kunt zien zijn oranje, groen en blauw niet specifiek gedefinierd(de gegevens komen uit een excel programma).

dus groen is een aparte record in tabel "polisadm" en groen is dan de volgende record in tabel "polisadm" en blauw de daarop volgende

kan ik met de invoeg gegevens van u deze dan invoegen met een bijwerk query????

groet

gregor

Bijlagen

Ja, mits je de records in de tabellen uniek kunt identificeren.
Je zult dus in de subtabellen foreign keys moeten hebben naar je klanttabel.
Bij het toevoegen van nieuwe records in de subtabellen zul je de juiste waarde in die foreign keys velden moeten zetten.

bestanden verdelen

Oke nou ik gaat stoeien

Bedankt voor je reacties

groet

gregor

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan