Geimporteerde figuur converteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tami
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tami

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Hoi allemaal!

Voor de 1. keer bezig met figuurtjes in een Worddocument.
In de tekst staan geimporteerde figuren, wil ik ze bewerken wordt gevraagd: wilt u deze figuur converteren naar een MS-Office tekenobject?
Wat gebeurt:
1. de tekst verdwijnt gedeeltelijk achter het object. Onder volgorde > achter tekst plaatsen kan niet aangevinkt worden.
2. op 1 pagina zijn 3 figuren, 2 kan ik nog konverteren, maar bij de 3de wordt dan alles in mekaar geramd. En ik kan het niet meer uit elkaar trekken.

Erg is ook nog dat ik het oorspronkeljke layout behouden (kan dat vastgezet worden?)moet maar in die figuurtjes wel wat aan het tekstgedeelte veranderen moet.

Weet iemand wat of heeft een link waar ik kijken kan?

Dat zou fijn zijn, want ik weet het echt niet meer.

Groetjes uit de Achterhoek
Tami

Hoi Tammy,

Wat bedoel jij precies met in elkaar rammen (dat de plaatjes over elkaar heen schuiven?)

In dat geval kies je rechtermuisknop voor figuur opmaken. Bij het vak Indeling staat bij jou waarschijnlijk in tekstregel, maak hier bijvoorbeeld om kader van!

Ik weet niet wat jij bedoelt met lay-out vast houden (plaats in het document of hoe het plaatje er uit ziet?)

Voor de plaats in het document, kun je bij tabje indeling geavanceerd een anker plaatsen door het vinkje weg te halen bij met tekst verplaatsen en een vinkje zetten bij anker vergrendelen!

Wil je de orginele instellingen van het figuur terug:
Rechtermuisknop/Werkbalk figuur weergeven/meest rechtse gele knopje: beginwaarden van het figuur weergeven! (dit werkt overigens niet na compressie)

Zit ik in de goede richting te denken of niet?

Ik hoor het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan