geindexeerde locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Wie helpt mij......???

Op een of andere manier heb ik een heel aantal GB aan bestanden, voornamelijk fimpjes, geindexeerd op mijn laptop staan. (Acer Travelmate 5310).

Ik kan deze met geen mogelijkheid verwijderen, maar ik wil dat wel.

Wie weet of en (zo ja), hoe dat moet?

Alvast bedankt.

Martin

1. Waar staan die bestanden? Schijfletter + volledige mapnaam
2. Op Interne of Externe harde schijf?
3. Heb je de bestanden er zelf opgezet of heeft iemand anders (bijv. een andere gebruiker) dat gedaan?
4. Hoe is partitie waar ze op staan geformatteerd? Als Fat32 of NTFS of wat anders?
5. Welke melding krijg je van Windows als je zo'n bestand probeert te verwijderen?

We horen het wel.

Tijs.

reactie

1. Waar staan die bestanden? Schijfletter + volledige mapnaam
De geindexeerde bestanden staan op de C schijf.
Zie bijlage 1.

2. Op Interne of Externe harde schijf?
Volgens mij staan de geindexeerde bestanden op de interne harde schijf.

3. Heb je de bestanden er zelf opgezet of heeft iemand anders (bijv. een andere gebruiker) dat gedaan?
Ik heb geen idee hoe en wanneer de bestanden op de C-schijf zijn gekomen.
Ik ben zeer waarschijnlijk zelf de "dader", omdat er tot zover ik weet niemand anders
op mijn computer komt.

4. Hoe is partitie waar ze op staan geformatteerd? Als Fat32 of NTFS of wat anders?
Ik kan deze vraag niet beantwoorden omdat ik dat simpelweg niet weet.
Als iemand mij verteld hoe ik dat kan zien, dan zal ik het alsnog noteren.

5. Welke melding krijg je van Windows als je zo'n bestand probeert te verwijderen?
Zie bijlage 2.

Bijlagen

• bijlage 1.jpg
    bijlage 1.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 127
  • bijlage 2.jpg
    bijlage 2.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 95
Ik kon aan je schermafdruk het niet helemaal zien: Staat die A. Hazes MP3 in een archief (.ZIP bestand of .RAR bestand) of in een 'echte' map?

Daarnaast meen ik gezien te hebben dat je Vista gebruikt. Klopt dat?

Tijs.

reactie

Ze staan in een echte map....
En ja, ik gebruik Vista.... (helaas?????)

Ik ben geen Vista-fan (maar een afschuw heb ik er ook niet van).

Ok, probeer eens wat anders:
1. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad
2. Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het geopende CMD-venster:
CD users
CD PProducts
CD Desktop
CD Foto*
CD muziek
CD hazes
DEL 01_*.*

Kijk of dit een foutmelding oplevert. Indien niet, kijk dan (in Verkenner) of 01_Andre Hazes_Eenzame Kerst.mp3 nog te vinden is.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je niet toevallig ooit al die Eenzame kerst had verwijderd, anders klopt de foutmelding die zegt dat het bestand/map al verwijderd was........

Tijs.

reactie

t/m CD Desktop werkt het
vanaf CD foto* niet meer....
Deze kan niet worden gevonden, en is er ook niet (meer).

Toch staan de bestanden in die map (geindexeerd)....

IK snap het niet meer........

:shocked::shocked:

Begrijp me goed: Ik heb geprobeerd vanaf je (ietwat vage) schermafdruk te bepalen in welke map die Hazes mp3's stonden danwel hádden moeten staan.

Hierbij heb ik een zgn. 'joker' gebruikt (in cd foto*) om verder te komen. Dat had moeten werken als die map nog had bestaan, maar het kan ook zijn dat ik het niet goed uit je schermafdruk had gehaald.
Klopte het wél (iets met "foto's" en "dvd" in de mapnaam), dan worden inderdaad in het zoekvenster (ook) mappen en bestanden aangegeven die niet meer aanwezig zijn op je pc.

Probeer het volgende (optie 3 is wat mij betreft 'het beste', begin daar dus mee):
1. Schakel (tijdelijk) de indexeringsfunctie uit:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar Windows Search (misschien heet het anders in de NL versie), rechtsklik erop en kies voor Stoppen.
Probeer dan nog eens zo'n zoektocht, en kijk wat daaruit komt.
2. Verander de indexeringsfunctie:
Rechtsklik op een map die je niet geïndexeerd wil hebben, en kies Eigenschappen.
Klik daar op Geavanceerd, en vink uit: Deze map indexeren voor snellere zoekopdrachten.
3. Laat alles opnieuw indexeren, daar (blijkbaar) de lijst nu niet meer klopt:
Start -> Configuratiescherm -> Opties voor indexeren -> knop Geavanceerd -> [je hebt hier 2 keuzes: Of alle indexering opnieuw laten doen ("Opnieuw samenstellen") of de hele index ook wissen en (na een herstart) opnieuw laten opbouwen ("Beginwaarden").
Van de 2 keuzes lijkt me "Opnieuw samenstellen" de beste, maar als dat binnen een uur of 2 ook niet het gewenste resultaat heeft, dan nogmaals hierheen gaan en kiezen voor "Beginwaarden" en de pc opnieuw opstarten.]
PS: Voor het (direct) vinden van Opties voor indexeren moet in de linkerkantlijn van Configuratiescherm "Klassieke weergave" zijn geactiveerd. Is dat bij jou niet het geval, dan dus even klikken op "Klassieke weergave" in de linkerkantlijn van Configuratiescherm.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan