Geinfecteerd en nu????

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb na het branden van een dvd vergeten mijn virusscanner (Norman) weer aan te zetten. Daarna de hele avond gesurfd en 2 mailtjes vanuit een internet cafe in indonesie ontvangen. Hiermee is wwarschijnlijk rotzooi binnengekomen want
nadat ik um weer aan had aangezet was het een grote pop up show van virus- en commercialmeldingen en internet advertenties.
Na een scan van Norman (duurde 10 uur!!) zijn er zeker 25 trojans en commercials gevonden. De meeste zijn verwijderd. Daarna adaware en spybot gedraaid, die hebben ook veel gevonden (ca 50 hits) maar konden ook niet alles verwijderen.
Daarna een online scan gedraaid van house call.Die vond 2 infecties die verwijderd zijn. Daarna weer adaware. Die blijft wat vinden wat ie niet verwijderen kan.
Nu probeer ik in veilige modus te scannen maar ik krijg de pc niet in veilige modus opgestart. Wie kan mij verder helpen. De pc is zo instabiel als wat en ik blijf internet pop ups ontvangen .

Ewido draait en vind inderdaad het een en ander, maar het blijft toch raar dat ik niet kan opstarten in veilge modus?????
Ik heb nl geen zin om te moeten formatteren, maar ik ben een beetje bang voor definitieve schade aan windows.

tijdens het opstarten shift toets indrukken.

OK na Ewido nog steeds klachten, hij heeft er overigens 42 uitgeknikkerd.
FF een opsomming van van wat meldingen:

Fout: Explorer.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x1003a863 verwijst naar geheugen op 0x1003a863.De lees of schrijfbwerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Pop up internet site:

www.buyen-shabit.com/normal/yyy102.html.

Tijdens het scannen van Adaware melding van Norman:

Commercial gevonden: W32/look2me.dj

Adaware vindt:

4 entries VX2

Na de opdracht voor het opschonen krijg ik de melding
dat bestand J24q0ch5ef4.dll niet kan worden verwijderd tenzij ik opnieuw opstart, als ik dat dan doe en ik scan opnieuw krijg ik exact hetzelfde.

ik zou eerst een hijack log plaatesen op het aso-forum;

http://www.antispywareoffensief.nL

Hopelijk lost dat je probleem op.

Waarom zet je eigenlijk je virusscanner uit om te branden.

Hier staat ie gewoon aan bij het branden, nog nooit problemen mee gehad.

Nou ooit gehoord dat je bij het branden alle progs die op de achtergrond draaien uit moet zetten om het branden niet te "verstoren"
Onzin dus????

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Hier staan alle pc's altijd in verbinding met internet, beveiliging gaat dus nooit uit.

Nou ooit gehoord dat je bij het branden alle progs die op de achtergrond draaien uit moet zetten om het branden niet te "verstoren"
Onzin dus????

Sommigen kunnen op volle snelheid branden terwijl ze van alles doen.
Anderen niet.
Als er problemen zijn is dat de eerste aanpassing die je moet doen.
Naar beneden die snelheid en niets er naast doen.

Wat die trojans betreft. Zet systeemherstel uit (anders kun je de pc herinfecteren) en scan nog een keer in de veilige modus mocht het toch nog mogelijk zijn. Dan zou Ewido al de trojans er toch wel uit moeten hebben.

Laatst bewerkt:
Ik heb um gisteren toch nog in de veilige modus opgestart gekregen en gescand met Norman: een hele rij look2me commercials, daarna met adaware ook look2me gevonden. Nu ben ik met Ewido aan het scannen en die vind ook al look2me.
Dat is een ******* hardnekkig ding!!!! Ik krijg ook nog steeds internet pop ups.
Als ewido klaar is ga een hijack logje plaatsen, dus wordt vervolgd.
Trouwens ik brand altijd op een lagere snelheid dan maximaal maar ik zal voortaaan nooit meer de virusscanner uitzetten!!!!!!

Wel je virusscanner uitzetten! Maar daarvoor al je verbinding.

Het lijkt me wijs om een log te plaatsen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan