Geinfecteerd, hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

hullie1

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Hallo,

ik zit met een probleem, ik kreeg onlangs een melding op mijn laptop dat er een virus was gevonden: Chin09.Win.

Vervolgens werd mijn firewall uitgeschakeld en mijn Norman virusscanner werkt ook niet meer. Er kwamen nog een paar meldingen waarvan ik de naam niet zeker weet omdat ik ht snel heb opgeschreven:
Trojan.Win32.Agent.dcc
Virus.Win32.GPcode.ak
Net-Worm.Win32.Dipnet

Geprobeerd om malwarebytes' anti malware te downloaden, dit kwam tot 95% en toen liep de boel vast. Vervolgens in veilige modus Norman laten lopen, deze vond niks.

Als ik de laptop opstart loopt ie de ene keer vast en de andere keer duurt het heel even voordat ie vastloopt, maar er komen geen meldingen meer. Kortom, ik zit met mijn handen in het haar.

Wie kan mij helpen?? (als ik nog te helpen ben...)

Welkom bij de Helpmij!

Begin eens (in de veilige modus) met systeemherstel naar een veilige datum.
Eenmaal dat uitgevoerd, hoe gedraagt het systeem zich nu?

Los daarvan: je hebt Norman draaien en je bent besmet geraakt? Ik sta paf ! Ik heb Norman nu al sinds 1986 (toen heette het nog geen Norman, maar eerst Tbav, later Shark en toen werd Shark door Norman overgenomen) en ik ben nog nooit geïnfecteerd geraakt dankzij Norman. Er zijn wel enkele tientallen pogingen geweest maar Norman wist ze iedere keer te arresteren en te executeren voordat ze vervelend konden worden.

Laatst bewerkt:
gast0225,

systeemherstel wil nog niet lukken. Ik kom tot het punt "keuze van herstelpunt bevestigen" en als ik dan op de knop "volgende" druk dan komt ie niet verder.

Heb verschillende data van herstelpunt geprobeerd maar zonder succes.

Heb je suggesties?

Ja, eentje:

in de veilge modus je eigen bestanden veilig stellen (usb stick of iets dergelijks) en daarna met behulp van de Windows DVD, format C:................ 't is helaas niet anders denk ik.

gast0225,

het is me gelukt om het installatiebestand van malwarebytes in veilige modus binnen te halen alleen het lukt me niet om het bestand uit te voeren, ook niet als ik in normale modus werk. Wat me opvalt is dat in taakbeheer het programma wel bij de processen staat maar niet bij de toepassingen.

Verder valt me op dat daar (= processen en niet in toepassingen) ook iexplore.exe 2x instaat. Ik neem aan dat dat de internetexplorer is maar die heb ik niet geopend. (dit bericht komt van een andere pc)

Ik heb inmiddels ook Hijackthis kunnen binnenhalen en die heb ik wel een scan kunnen laten uitvoeren. Heeft het zin om het resultaat hier te plaatsen?

Mvg
Hullie1

Laatst bewerkt:
Nee, dat is sinds lange tijd niet meer de bedoeling. Als je op dat spoor verder wilt gaan (een nuttig spoor trouwens) dan moet je dat op Nucia doen. Lees even de voorwaarden van Nucia hoe je dat doet. Je zal daar goed geholpen worden.

ok, ik zal me in dat spoor vastbijten.

ik laat tzt wel weten of het gelukt is.

voor zover bedankt voor je hulp en fijne kerstdagen alvast!

gast0225,

zoals beloofd zou ik nog even reageren: alles doet het weer goed.

Na Hijack log geplaatst te hebben kreeg ik de opdracht om toch mbam te draaien. Dit is gelukt in veilige modus en door hem te hernoemen anders werd het om een een of andere reden geblokkeerd. Mbam heeft het e.e.a. opgespoord maar dat was nog niet voldoende, dus moest ik vervolgens combofix draaien en daarna was eigenlijk alles wel opgelost.

Deze topic kan iig afgesloten worden.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Ok, goed dat het is opgelost. De vraag op opgelost zetten mag je op de Helpmij zelf doen, rechtsonder in het scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan