Gek opstart gedoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heey ik heb hier een computer die best gek opstart. Het lijkt namelijk eerst of die normaal en snel is opgestart, er zijn dan enkele dingen geladen. Maar als ik bijvoorbeeld internet wil openen doet die niks. Een paar minuten later start die ineens internet op en gaat die verder opstarten en komen ook andere dingen erbij zoals msn en quicktime.:confused:

Heeft iemand hier een oplossing voor, want hij blijft daarna ook best nog wel lang zo opstarten en dan is die redelijk sloom:p

Alvast bedankt:thumb:

* Hij is nu nog steeds bezig met dat gekraak van het opstarten :S

Laatst bewerkt:
Heey ik heb hier een computer die best gek opstart. Het lijkt namelijk eerst of die normaal en snel is opgestart, er zijn dan enkele dingen geladen. Maar als ik bijvoorbeeld internet wil openen doet die niks. Een paar minuten later start die ineens internet op en gaat die verder opstarten en komen ook andere dingen erbij zoals msn en quicktime.:confused:

Heeft iemand hier een oplossing voor, want hij blijft daarna ook best nog wel lang zo opstarten en dan is die redelijk sloom:p

Alvast bedankt:thumb:

Ik weet hier wel wat op:

Start --> Uitvoeren --> Msconfig --> (ff spieken) Startup (opstarten) --> Daar zo veel mogelijk dingen die je niet nodig bent direct uitvinken. daardoor zal je computer veel sneller opstarten!

Dat had ik al gedaan :) maar je hoort hem gewoon de hele tijd kraken en dat hd lichtje is de hele tijd aan het branden. Hij is gewoon continue ergens mee bezig:confused:

Met dat ''gekraak'' bedoel je zeker het geratel van de harde schijf?

Kun je vertellen welke programma's er mee opstarten, misschien start er bijvoorbeeld een zoekprogramma mee op, die de harde schijf bij opstarten doorzoekt?

Virusscanner die blijft hangen?
Deze zorgen wel vaker voor vertraging en voorkomen dat andere programma's kunnen laden tot ze zelf volledig geladen zijn.

De progamma's die nu nog mee opstarten zijn: MSN, Quicktime, SpywareDoctor, AVG, Geluids/video drivers en SIS utility try. Kan het er misschien aan liggen dat servicepack 2 er nog niet opstaat? (ben die overigens nu wel aan het downloaden)

Zou het niet aan moeten liggen maar de installatie zal geen kwaad kunnen.
Schakel wel even alle actieve antimalware programma's uit, zoals AVG.

Het ontbreken van SP2 zou de reden niet mogen zijn, maar SP2 moet je natuurlijk wel installeren. Die opstartitems die je noemt zijn allemaal of drivers of programma's die niet moeilijk zouden moeten doen. Misschien scant AVG of SpwareDoctor automtatisch als Windows start?

Nee die opties heb ik allemaal uitgezet,, zit misschien niet spyware/virus op de computer?
Heb net wel met spywaredoctor gescand maar die vind niks bijzonders.

Nee die opties heb ik allemaal uitgezet,, zit misschien niet spyware/virus op de computer?
Heb net wel met spywaredoctor gescand maar die vind niks bijzonders.

Wat malwarescans, bijvoorbeeld die van Malwarebytes' Anti-Malware en SuperAntiSpyware, uitvoeren is het proberen waard. Maar installeer eerst SP2, en sluit voor je daar aan begint zoveel mogelijk draaiende programma's af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan