• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gek probleem met Voorwaardelijke Opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter poor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poor

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Beste Excel experts....

Ik heb een gek probleem.
In bijgevoegd bestandje zie je wat er moet gebeuren.

Kortweg:
Als er een waarde van 1-100 wordt ingevuld dan wordt het percentage teken/Criterium zwart
Als er 0 wordt ingevuld blijft het percentage teken/Criterium rood
Als je eerst bv 10 invult (de tekst wordt zwart) en je dan de waarde wist (del) dan wordt alles weer rood.

Met name dat laatste is een probleem.
In bijgevoegd bestand werkt dat prima, zowel in Excel 2007 als in Excel 2002

MAAR....

Als ik deze 3 cellen met de opmaak kopieer naar het bestand waarin ik het eigenlijk werkend wil hebben dan werkt het wel in Excel 2002, maar niet in Excel 2007.
Als je dan dus de waarde wist, dan wordt de tekst niet meer rood. Dat lukt alleen door 0 in te voeren.
Ik heb ook al andere manier geprobeerd zoals met deze formule (ergens van dit forum): =EN(A1<>"";A1>0)
Daaruit lees ik dat als er geen waarde is ( "" ) je dezelfde uitkomst hebt als groter dan 0.

Ook dat werkt prima in een voorbeeld blad, maar niet in mijn doelbestand.
Schijnbaar is er dus iets met dat bestand waarom het niet werkt, kan iemand bedenken waarom????
Eventueel een andere omweg met hetzelfde resultaat (behalve VBA) is ook welkom...

Ik kan dat bestand helaas niet meesturen.....

Bijlagen

Helaas nog niet opgelost...

Bedankt, dit is inderdaad een andere manier.
Resultaat is alleen hetzelfde:

In je voorbeeld werkt het prima, maar in mijn bestand niet.....
Mocht er niemand zo een antwoord weten, dan zal ik kijken of ik het bestand toch mee kan sturen op 1 of andere manier...

In mijn glazen bol zie ik dat andere bestand niet staan. :confused:

Het bestand

...omdat ik me eerst afvroeg of iemand kon bedenken waarom het in 1 situatie wel werkt en in de andere niet...

Maar goed, bij deze het gestripte bestand...met alleen het probleem aanwezig....

Ben benieuwd of iemand er zo uit komt....

Bijlagen

Helaas, de voorwaarderlijke opmaak gaat pas in als je met de cursor over de cellen gaat. Dacht eerst aan berekenen uit, toen aan samengevoegde cellen (wel weggehaald), maar haak nu even af: zie het niet.

Ik heb het een keer eerder in een forum gelezen en er is toen ook niets uitgekomen.
Want als je even naar beneden scrolt dan weer omhoog verandert de cel kleur wel.
De vorige keer was het advies: begin opnieuw met een nieuw document.
Als ik me het goed herinner kon je gewoon alles kopiëren en plakken.

Laten we het ophouden dat er een bitje is omgevallen.

Laatst bewerkt:
In je bestand staat voor het woord criterium steeds een ' (apostrof). Door de cel te knippen en daarna het woord opnieuw in te voeren verdwijnt deze en werkt de VO zoals gewenst. Waardoor die ' zonder te knippen blijft staan, is mij een raadsel. Ik heb de boosdoener even op O9 geparkeerd.

Bijlagen

Beste Rob,
bedankt dat je er nog naar hebt willen kijken.
Klinkt best logisch dat die apostrof (die er vaak vanzelf inkomt als je tekst invoert) de boosdoener is...

het gekke is alleen nog dat hoe ik ook knip en plak en opnieuw typ ik het in mn eigen bestand nog niet goed krijg....
Blijf er nog ff mee bezig.

Met het kopieren van alle bladen was het ook wel opgelost trouwens, maar aangezien het een nogal complex document is met veel verwijzingen naar verschillende bladen bleek dat al deze verwijzingen niet meer klopten als ik het kopieerde....dus dat was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel werk om weer goed te krijgen...

Heb uiteindelijk voor een andere oplossing gekozen. Als de voorwaardelijke opmaak gaat over de cel waar je data invult (en dus niet zoals in mijn voorbeeld de cel ernaast) werkt het wel prima.

Dus opgelost,maar niet echt opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan