Gek van MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Sarvo

Ah, ik beschouw dat dus gewoon als msn4.7, maar ik verwijder em altijd na een install met deze regel:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Zo doe ik dat ook. Maar daarmee verwijder je dus Windows Messenger, niet Windows Messenger Service. :)

Ja, dat weet ik, erg irri als je twee messengers hebt staan... maar in dit geval had ik het idd over de messenger service :)

Ze weten het ook wel verwarrend te maken bij Microsoft. :confused:

Nogal ja, hoe groter de organisatie, des te groter de chaos :(

Geplaatst door bruno-01
Wie kan mij van het volgende probleem af helpen. Situatie: Gezin Vader (ik dus) moeder (komt niet verder dan patience) , zoon van 13 (account met beperking)dochter van 16 (account met beperking). Pc win XP . Ieder zijn eigen account want stel je voor.....
Als ik alleen ingelogd ben verschijnen er te pas en te onpas meldingen dat er iemand van de "vriendenclub" online is. (popupje). Gekeken bij account zoon en dochter maar niemand is "online". Ze zijn niet eens aangemeld bij XP. In mijn eigen menu (beheerder) MSN afgesloten. Ook bij de andere account msn helemaal afgesloten. Toch blijven die popupjes verschijnen. Rest mij nog 1 mogelijkheid en dat is MSN er helemaal afhalen maar dat betekend dat ik mijn doodvonnis teken....ze hangen me op aan de draad van de muis..
Wie weet hoe het kan dat die popupjes constant verschijnen.:(

Maar dat was dus de vraag en daar is nou nog niet echt een antwoord op.

Het antwoord is nog niet bevestigd, maar waarschijnlijk is dat de messenger service uitgeschakeld moet worden. Dat horen we hopelijk nog van de topicstarter

Het probleem van A.J. herken ik ook. Msn opgestart, niemand online dus via de taakbalk rechtsklikken en uitschakelen. Komt toch nog iemand in een geheel andere layaout zich melden. Wil ik dan verder contact hebben is dat wel mogelijk maar niet prettig lezen en schrijven; dus sluit ik alles af; start de computer opnieuw op en meldt mij bij msn aan, zodat normale communicatie kan plaats vinden. Ook ik vind het onbegrijpelijk dat iemand kan "inbreken" terwijl msn is uitgeschakeld. Groet

Eindelijk iemand die het ook herkend, dat zijn er dus met de TS mee drie.
Dat is dus het probleem, niet welke Messenger Service is ingeschakeld.

Geplaatst door A.J.

Hoe bedoel je, "welke Messenger Service"? Er is maar één Messenger Service.

Geheel los daarvan staat dat er twee IM (Instant Messenger) programma's van Microsoft zijn, namelijk Windows Messenger en MSN Messenger. Wat vaak gebeurt is dat Windows Messenger opstart en draait zonder dat mensen dat in de gaten hebben. Men sluit MSN Messenger dan af, maar dat is dus een ander programma. En dan kunnen er via Windows Messenger dus nog wel degelijk meldingen komen. Dus begin eens met het uitswchakelen of verwijderen van Windows Messenger. Dat gaat niet via Configuratiescherm > Software, want daar staat díe Messenger niet (MSN Messenger wel). Het kan wel met dit tooltje (onder andere): http://www.dougknox.com/xp/utils/MessengerDisable.zip. Of met Start > Uitvoeren > RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove > OK. (Wel Windows Messenger eerst uitschakelen.)

Geplaatst door A.J.

We wachten af.:D

Geplaatst door buffy

Hoe bedoel je, "welke Messenger Service"? Er is maar één Messenger Service.

Geheel los daarvan staat dat er twee IM (Instant Messenger) programma's van Microsoft zijn, namelijk Windows Messenger en MSN Messenger. Wat vaak gebeurt is dat Windows Messenger opstart en draait zonder dat mensen dat in de gaten hebben. Men sluit MSN Messenger dan af, maar dat is dus een ander programma. En dan kunnen er via Windows Messenger dus nog wel degelijk meldingen komen. Dus begin eens met het uitswchakelen of verwijderen van Windows Messenger. Dat gaat niet via Configuratiescherm > Software, want daar staat díe Messenger niet (MSN Messenger wel). Het kan wel met dit tooltje (onder andere): http://www.dougknox.com/xp/utils/MessengerDisable.zip. Of met Start > Uitvoeren > RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove > OK. (Wel Windows Messenger eerst uitschakelen.)

Dat heb ik een lange tijd geleden al gedaan, dus heb alleen MSN draaien, wanneer ik me daar aanmeld.
Ik moet toegeven dat ik niet weet of dit bij TS ook het geval is.
Maar je zult toch met me eens zijn dat het wonderlijk is dat MSN Messenger pop ups geeft van contactpersonen die online zouden zijn en dat bij navraag helemaal niet zijn.

Fonz

Geplaatst door A.J.
Maar je zult toch met me eens zijn dat het wonderlijk is dat MSN Messenger pop ups geeft van contactpersonen die online zouden zijn en dat bij navraag helemaal niet zijn.

Dat zou niet moeten gebeuren. Maar ja, met al die vage add-ons en plug-ins en Messenger Plus rommel die mensen tegenwoordig zonder enig nadenken installeren, verbaas ik me nergens meer over. Om nog maar te zwijgen van virusbesmettingen via Messenger...

Ik spreek weer alleen voor m'n eigen configuratie, maar al die plus zooi is niet aanwezig. Heb een Nortonnetje draaien. Accepteer geen toegezonden bestandjes via MSN, dus ik denk dat dit gewoon een van de "bugs" van MSN is.
Vandaar dat Skype me ook veel beter bevalt, maar ja, niet iedereen is dat met me eens.

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan