• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde cel nummer geven bij dubbel klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan alle helpers,

ik heb onlangs de hulp van het forum ingeroepen om onderstaande formules aan te passen.
Nu zou ik graag deze aanpassen zo dat wanneer ik dubbelklik op de cellen in kolom B deze bij de kleuring het bestaande nummer vervangt door een nieuw nummer
nl: bij eerste x klikken kleuren + nr1, bij 2de x klikken nr2,bij derde x klikken nr3 en bij 4de x klikken nr4
(dit is om te weten wie in welke ronde een prijs gewonnen heeft).
ps: de kleuring /nummering moeten terug verdwijnen zoals nu al gebeurd.

code kleuring

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.Unprotect
Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = IIf(Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = xlNone, 43, xlNone)
ActiveSheet.Protect
Cancel = True
End Sub

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Aan alle helpers,

Ik heb iets over het hoofd gezien bij de vraagstelling!
1)als de cel kleurt (wat nu reeds gebeurt bij dubbelklikken) mag het nummer niet veranderen = het inschrijvingsnummer van de persoon.
2)Is het mogelijk (weet niet of het kan) dat de nummer van de rij word aangepast zoals in #post1 uitgelegd.
ben benieuwd of dit mogelijk is.

In ieder geval bedankt bij voorbaat:D

mvg,lco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zal vraag als opgelost zetten
Is blijkbaar toch niet mogelijk.

mvg,Lco

Zou het kunnen zijn dat evt. helpers niet helder krijgen wat de bedoeling is?

Bij mij is dat nl het geval....

Haije

de vraag simpel dacht ik (sorry) is dan blijkbaar zonder één enkele vraag van de helpers toch niet simpel;
ik zal proberen het uit te leggen.
Als ik op de cellen in kolom B dubbelklik krijgen deze een kleur,tot daar gaat alles goed.
Nu is het probleem er 4 prijzen zijn (1 per ronde) en dat ik graag wil weten wie de eerste ,tweede,derde en vierde prijs gewonnen heeft (deze worden momenteel gekleurd) maar ik zou de volgorde van de prijzen moeten kunnen bepalen van 1t/m4 door een nummer.
ps:de vraag is meer dan 120x maal bekeken en geen enkele reactie(heb ik ook begrip voor) dus dacht ik dat het niet mogelijk was en heb ik de vraag afgesloten.

mvg,Lco

Dus je wil het bestaande nummer verwijderen en vervangen met de nummers 1-4? En als het kan later ook nog eens de originele nummers terugzetten?

emields,
bedankt voor de reactie (ben waarschijnlijk nog niet duidelijk genoeg):o

Als de eerste prijs getrokken is word het inschrijvingsnummer door dubbelklikken gekleurd(om de prijs uit te reiken aan de juiste persoon als de prijskamp is afgelopen).
de vraag is;als dit gebeurd is zou op een of andere manier bij deze persoon moeten aangeduid worden door middel van nummering 1t/m4 = 1ste kleuring = nummer 1 2de kleuring = nummer 2 enz.

De nummers in kolom B mogen niet aangepast worden (dit zijn de inschrijvingsnummers)dus dit moet op een andere plaats gebeuren.
elke suggestie is welkom.

Als de 4 ronde gespeeld zijn worden dan de prijzen aan de juiste personen (per ronde)afgegeven.
als ik dan de macro (blad leegmaken)gebruik moet alles terug origineel staan.

ps:in bijlage een gedeeltelijk ingevuld bestand waarin je kan zien dat de prijswinnaars aangeduid zijn (maar ik kan niet achterhalen wie er eerst;tweede,derde of vierde is):confused:
indien niet duidelijk laat maar weten (waarschijnlijk slechte vraagstelling):o

Bekijk bijlage moederfile prijskamp.xlsm

mvg,lco

Laatst bewerkt:
in de bijlage wordt in kolom I het rangnummer 1 t/m 4 toegevoegd.

Bijlagen

knappe oplossing, vind ik toch.

@coolsluc: Het is niet dat er niemand wil helpen maar soms kunnen wij niet in het hoofd van de vraagsteller kijken wat hij juist bedoeld.

Haije,

Zoals Emields opmerkt is dit een knappe oplossing,werkt perfect:thumb:
Alvast bedankt voor de oplossing en tot later.

ps:Emields;de vraagstelling was zeker niet verhelderend genoeg SORRY , maar graag had ik dat geweten door één opmerking van de forumleden (nu zat ik te wachten op??)
in ieder geval bedankt aan iedereen:d

mvg,lco

Ik heb de vraag terug op niet opgelost gezet:o

Bij het uitproberen van de file kom ik een klein probleempje tegen ,bij het dubbelklikken gebeurd alles naar wens enkel bij aanklikken van de verkeerde persoon stelt zich een probleem.
bij opnieuw dubbelklikken verdwijnt de kleur bij de verkeerde persoon maar de nummering in kolom I loopt verder zodat de volgorde van de prijzen niet meer juist word weergegeven.
Kan iemand mij daarbij helpen om de vba code aan te passen zodat de nummers terug verdwijnen als er er opnieuw op geklikt word aub.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Dim prijs
prijs = [hoogste] + 1
    ActiveSheet.Unprotect
    Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = IIf(Cells(Target.Row, 2).Interior.ColorIndex = xlNone, 43, xlNone)
    Cells(Target.Row, 9) = prijs
    ActiveSheet.Protect
    Cancel = True
End Sub

Het ongemak verdwijnt wel als ik de file leegmaak maar deze is reeds ingevuld met de namen en scores zodat de file leegmaken op dat moment niet mogelijk is
In bijlage is het probleem ingebracht.

ps;als de uitleg niet duidelijk genoeg is,laat het aub weten.

Bekijk bijlage moederfile prijskamp testblad.xlsm

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Aan alle helpers,

Waarschijnlijk is mijn uitleg niet goed vandaar een nieuwe poging.

in de de bijgevoegde code staat een teller om bij dubbelklikken de cel te laten kleuren en een cijfer in een andere cel te plaatsen.
de vraag is of deze code zo kan aangepast worden dat bij opnieuw dubbelklikken de kleur verdwijnt (werkt reeds) en de cel met de nummering gereset wordt (werkt niet).
Dit is om bij aanklikken van de verkeerde cel opnieuw van vooraan te kunnen beginnen met nummer 1
Hopelijk is dit voldoende duidelijk.

Code:
Dim prijs
prijs = [hoogste] + 1
    ActiveSheet.Unprotect
    Cells(Target.Row, 9) = prijs
    ActiveSheet.Protect
    Cancel = True
End Sub

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Geduld is een schone zaak....

Code:
cells(Target.Row, 9) = IIF(cells(Target.Row, 9) = "",prijs,"")

Laatst bewerkt:
VenA,

Bedankt voor de aanpassing van de code,werkt perfect:thumb:

ps:SORRY voor mijn ongeduld maar dacht dat ik het onmogelijke vroeg en daarom geen reactie zag:o
bedankt en misschien tot later

mvg,lco

De code werkt niet perfect maar daar kom je nog wel achter.:)

VenA

Ik heb deze verschillende malen getest en deze werkt zoals gevraagd:rolleyes:
verder zie ik niets (heb ook geen kennis van vba):o
ps:in ieder geval bedankt voor het geleverde werk

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Het lijkt me verstandig geen gebruik te maken van een taal die je niet kent.

snb

Buiten Nederlands ben ik analfabeet:d:d:d

ik begrijp vele reacties op het forum niet maar probeer met de hulp van het forum enkele files gebruiksvriendelijk te maken.

mvg,lco

Laatst bewerkt:
VenA

Ik denk dat uw opmerking juist is wat betreft het niet correct werken van de vba code:confused:

Als men dubbelklikt in range B2:B word de cel in range B2:B gekleurd en word er een nummer toegevoegd in range I2:I tot zo ver alles ok
Nu is het probleem dat men niet meer kan dubbelklikken op eender welke andere cel in het blad zonder dat de cel in range B2:B en I2:I gekleurd word wat voor problemen geeft bij het verdere gebruik van de sheet

De vraag is of de code kan aangepast worden zodat er enkel moet gekleurd worden als men in de range B2:B dubbelklikt.

.Range("B2:B" & .Range("B2").CurrentRegion.Rows.Count).Interior.ColorIndex = xlNone

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan