• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde cel nummer geven bij dubbel klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
emields

deze voldoet aan de verwachtingen:thumb::thumb:

ps:ik heb beide code vergeleken en vind geen verschil:o
kun je uitleggen hoe je dat klaargespeeld hebt (leer graag bij):rolleyes:

mvg,lco

de code is gelijk gebleven enkel vooraan staat er if not intersect…. waarmee je aangeeft dat de code enkel geld voor het aangegeven bereik.

emields

ik had de verkeerde file in bijlage gezet SORRY daarvoor
Hierbij de juiste met de verkorte vba code van VenA

ps: ik vind dit niet terug in de code:o -->if not intersect….

kun je deze ook werkend krijgen volgens de vraag:o

Bekijk bijlage moederfile prijskamp.xlsm

mvg,lco

Laatst bewerkt:
ik heb ook die code aangepast maar persoonlijk vind ik die andere code beter. deze telt enkel op die andere houd rekening met de verwijderde nummers.

Bijlagen

emields

bedankt voor aanpassing:thumb:

ps:de vraag over hoe je dit hebt aangepakt snap/vind ik niet terug (maar heb dan ook weinig/geen kennis van vba).:o:o

mvg,lco

Probeer je toch de VBA-taal een beetje machtig te maken. Alles wat nagenoeg repeterend is zet je in 1 Sub of 1 Function. Voor het verbergen of zichtbaar maken van tafels is dit voldoende.

Code:
Sub VenA(b As Boolean)
  ActiveSheet.Unprotect
  j = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
  If b Then
    If j > 29 Then Rows(j).Offset(-3).Resize(4).Hidden = True
   Else
    If j < 202 Then Rows(j).Offset(1).Resize(4).Hidden = False
  End If
  ActiveSheet.Protect
  ActiveWorkbook.Save
End Sub
Verbergen
Code:
Sub Macro1()
  VenA True
End Sub
zichtbaar maken
Code:
Sub Macro3()
  VenA False
End Sub

Nb de code van @emields zal je nog wel even moeten aanpassen naar het juiste bereik.

VenA

bedankt voor de verkorte code,is reeds ingebracht en werkt.
ps:om de vba taal te leren is wel wat meer nodig dan de grijze cellen die ik bezit:d:d

Ik heb de range proberen aanpassen B2:B201 maar dit werkt niet,wat doe ik mis?

mvg,lco

Laatst bewerkt:
emields

Nb de code van @emields zal je nog wel even moeten aanpassen naar het juiste bereik. (zie post VenA)

ik heb dit geprobeerd maar het lukt mij niet (wat in de code moet ik aanpassen aub.).
ps:heb "if not intersect…." op google opgezocht (deze uitleg is voor mij te hoog gegrepen):o
als ik de beide codes in mijn file vergelijk zie ik geen verschil (zal het maar laten rusten):rolleyes:

mvg,lco

Laatst bewerkt:
code aangepast tot rij 201
VenA bedoelde hiermee dat de code maar werkte tot rij 29 in kolom B in nu veranderd tot rij 201.

If Not Intersect(Target, Range("b2:b201")) Is Nothing Then

Die regel betekend dat de code alleen werkt als er gedubbelklikt word in het bereik B2:B201. Nu werkt de code niet als er in de andere cellen dubbelklikt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
emields

Bedankt voor de aanpassing,werkt nu zoals het moet:thumb:
ps:heb eindelijk de code gevonden (was verkeerd aan het zoeken) deze staat niet in de macro's:o:o:o

mvg,lco

Laatst bewerkt:
Het aantal grijze cellen die je bezit maakt niets uit, Het is maar net hoe je er mee omgaat.:d Bericht 31 kan je zelf verwijderen.

VenA

post 31 verwijderd (heb de cellen even laten werken):rolleyes:
ps:nogmaals bedankt voor jullie inzet:thumb:

mvg,lco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan