gekleurde cellen in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik wil het volgende:

Een A4 dubbelgevouwen voor een folder in A5 formaat.

Op de rechterzijde (wordt voorkant) een titel, daaronder 4 vlakken in het vierkant (tabel?) waarbij linksboven en rechtsonder een gele ondergrond met paarse tekst krijgen, en rechtsboven en linksonder een paarse ondergrond met gele tekst en logo erin.

De linkerhelft van het A4 komen 2 kolommen tekst op.

Hoe pak ik dat nou aan?

Hai Marian, :D

Ik ben absoluut geen held met boekjes maar âlla!

Wellicht kun je jouw vraagstuk oplossen met tekstvakken!

Zie bijlage voor een simpel voorbeeld.

See Yah! :thumb:

Bijlagen

leuk dat je even mee bent gaan stoeien.
heb ik intussen ook even gedaan, met (zo blijkt)vergelijkbare manier van werken.
linkerdeel zijn ook twee tekstvakken, net als titel rechts.

de 4 vakken heb ik met een tabel gedaan. ik zal titelvak in tabel opnemen zodat de zijkanten gelijk lopen. je ziet dat dat bij het linkerdeel aan de zijkanten ook niet lekker loopt, dus dat gaat ook nog naar een tabel van 1 kolom en drie rijen.

tpt zover ben ik er inderdaad ook uit.
zie
vakken.JPG

maar nu het volgende.
eea moet bladvullend zijn. en dat krijg ik dus niet voor elkaar. liefst in het midden ook nog een dunne vouwlijn.

heb je nog meer tips?

Laatst bewerkt:
Hai Marianne, D:

Ziet er mooi uit!
maar nu het volgende.
eea moet bladvullend zijn. en dat krijg ik dus niet voor elkaar. liefst in het midden ook nog een dunne vouwlijn.

heb je nog meer tips?

Voor de vouwlijn kun je even een lijn pakken van de werkbalk teken gereedschap. Deze kun je midden op de pagina zetten en deze een licht grijze kleur geven.

Wat bedoel jij met bladvullend?
Dus over het gehele scherm gevuld? Als je dit wilt zul je één en ander waarschijnlijk uit moeten rekken.

Maar houd er wel rekening mee dat je dat dan alleen kunt laten drukken. Een gewone printer kan niet margeloos printen.

See Yah! :thumb:

Is er een truc om die lijn PRECIES in het midden te zetten? Bijvoorbeeld de bovenste liniaal vanuit het midden naar links en rechts laten meten?

Ik heb het proberen uit te rekken, maar dan wordt het wel een zootje. Eea gaat elkaar dan verdrukken op een of andere manier. Lukt me niet op die manier.

Het is de bedoeling dat er zo'n 1500 ex van worden gedrukt, mèt een fraaie binnekant want hij wordt gevouwen.

Overigens kan mijn printer wèl zonder marges printen hoor.
Canon Smartbase MPC600F.

Hai Marian, :D

Selecteer de lijn (En alleen de lijn)
Ga naar de tekenwerkbalk en druk op Tekenen
Kies uitlijnen of verdelen en kies ten opzichte van pagina
Druk nu in het zelfde menu op Midden uitlijnen.

Overigens kan mijn printer wèl zonder marges printen hoor.
Canon Smartbase MPC600F.
Ik zij ook een gewone printer. Dus deskjets kunnen dit niet.
Jij moet dan een laserjet o.i.d. hebben deze heeft die grijpertjes niet welke het papier door de laser trekken. (en die zijn toch net een tikkeltje duurder) ;)

Succes! :thumb:

Ik ga dat tekenen morgen eens proberen, Joost. Wordt nu te laat.

En je wordt weer hartelijk bedankt!

(over die printer, is volgens mij een gewone printer, wel een all in one, maar geen laserjet of zoiets. Maar daar heb ik ook geen verstand van.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan