• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde cellen tellen incl correctie voor feestdagen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ro2b
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ro2b

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Hallo,

Bijgaande een jaarschema voor 4 personen die piketdienst draaien. Op zich werkt het prima (met dank aan een eerdere post http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/597835-Gekleurde-cellen-tellen-(help!)) maar ik mis een correctie voor piket tijdens feestdagen. Bijvoorbeeld: Als je piket hebt op een feestdag dan telt dat voor 2 (of 3) gewone dagen. de totaaltelling moet uiteraard uitkomen op het jaaraantal (365 resp. 366) en de totalen per persoon moeten (+/- 1) gelijk zijn.

Het gaat dan om de traditionele feestdagen (1 januari, koningsdag, 5 mei, pasen, hemelvaartdag, pinksteren, kerst en oudjaar) en lokale feestdagen (in mijn geval 8 oktober).

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt
RO2B

Bijlagen

Hoe wil je op 365 dagen uitkomen als feestdagen dubbel tellen?

Geef de feestdagen een apart kleurtje en tel ze op.

Bijlagen

Hoe wil je op 365 dagen uitkomen als feestdagen dubbel tellen?

Uiteraard moet het dubbeltellen wel gecorrigeerd worden maar dat kan eenvoudig al je weet hoeveel feestdagen er zijn en die van het totaal te verminderen. Door het een aparte kleur te geven (oranje) zie je niet wie er op die feestdag piket heeft.

Zit de mogelijkheid wellicht in een ander kader en die dan te tellen in combinatie met de betreffende kleur?

Ik probeer het nu met een referentiecel (net zoals bij de kleur) maar krijg als uitkomst: #WAARDE

Code:
Function TelDikkelijn(Bereik As Range, Reference As Range)
Dim Cl As Range, CountBorders As Long
Application.Volatile
For Each Cl In Bereik
     If Cl.Border.LineStyle = Reference.Interior.LineStyle Then
        CountBorders = CountBorders + 1
     End If
Next
TelDikkelijn = CountBorders
End Function

Wat doe ik fout?

Het ene is een Border.LineStyle en de andere is een .Interior.LineStyle zal waarschijnlijk niet goed gaan.

Maar waarom maak je niet een paar nieuwe kleurtjes?

Bijlagen

Border en Interior samen is inderdaad niet goed :o maar het is gewijzigd en werkt nog niet :(

Maar waarom maak je niet een paar nieuwe kleurtjes?
Wellicht denk ik te moeilijk maar ik wil zo min mogelijk kleuren zodat iedereen dat eenvoudig kan interpreteren.
Het tellen van de (afwijkende) rand is dan een mooie aanvulling.

Je maakt gebruik van een statische kalender. Je kan dan beter een comment invoegen bij de cel die een feestdag bevat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan