• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde cellen tellen met asap ultilities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wuppie1

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Paar maanden terug heeft iemand mij geweldig geholpen door mij door te verwijzen naar website met voorbeeld formule gekleurde cellen tellen in exel met het programma asap ultilities.

Zelf heb ik toendertijd nog een macro en de formule verder uitgebreid, alleen is mijn laptop onlangs vastgelopen met als gevolg dat ik juist dit bestand kwijt ben geraakt. Wie kan mij helpen aan een voorbeeld uitwerking?

Ik wil niet flauw zijn maar er is een zoekfunctie in Helpmij;)

Belangrijker: Wellicht is dit de topic waar je naar op zoek bent.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio

Ik heb mijn oude berichten allemaal nagelezen maar toendertijd heb ik de link om mijn prive e-mail adres binnengekregen en doordat mijn laptop is vastgelopen ben ik ook mijn historie aan mailberichten kwijt. Kan de website met het voorbeeld niet meer vinden, en ook niet verder in Helpmij, niet wat ik zoek. Vandaar nog een poging door de vraag nogmaals te stellen via Helpmij

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio

Ik heb mijn oude berichten allemaal nagelezen maar toendertijd heb ik de link om mijn prive e-mail adres binnengekregen en doordat mijn laptop is vastgelopen ben ik ook mijn historie aan mailberichten kwijt. Kan de website met het voorbeeld niet meer vinden, en ook niet verder in Helpmij, niet wat ik zoek. Vandaar nog een poging door de vraag nogmaals te stellen via Helpmij

Oke.
Laten we hopen dat degene die je het gestuurd heeft dit spoedig alsnog gaat doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Weet ondertussen dat ik het met onderstaande formule voor elkaar moet krijgen alleen krijg ik de color index nummer niet goed ingesteld waardoor de formule niet juist werkt.

ASAPCOUNTBYCOLORCELL (reference,color_index_nr)

En wat leert de hulp bij ASAP ons

Bijlagen

• asap.jpg
    asap.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 75
Telt nu de cellen welke een bepaalde opvulkleur hebben alleen wil ik de inhoud van de cellen optellen. Wie kan mij helpen de formule aan te passen?

Rudi,

Bedankt maar dit is niet de oplossing waar ik naar op zoek ben. Bij deze een voorbeeld bestandje. Alleen heb je wel de software ASAP ultilities nodig om de formule te kunnen gebruiken , aan te passen.

Via deze link gratis ASAP software om uit te proberen: http://www.asap-utilities.com/download-asap-utilities-excel.php?file=1

Mij lukt het niet om de waarde in de cellen op te tellen met een gele opvulkleur hij telt nu de aantal cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je dan toch de Asap Utilities hebt had je dit ook kunnen uitvogelen.

Cobbe

Bedankt weet nu weer hoe ik het allemaal kan opzoeken binnen ASAP. Harstikke bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan