• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde kolommen adv een waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hi all,

In bijgaand excelbestand, welke vorige week hier ontstaan is, zou ik graag nog iets toevoegen.

De werking:
De tekst die in kolom A van werkblad input wordt neergezet, wordt keurig in werkblad output per cel neergezet.

Nu zou ik graag zien dat als ik in werkblad format een lengte meegeef aan een veld dat deze in werkblad output een andere kleur krijgt. Dus om en om ofzo.

Als voorbeeld heb ik in kolom C de lengtes c.q. aantal kolommen gezet.

Is dit een beetje duidelijk? Anders probeer ik het nog een keer :)

Bekijk bijlage karakter per cel.zip

Het bestand komt me bekend voor :) Echt duidelijk is het niet. Als je bedoelt wisselend per regel kun je met voorwaardelijke opmaak een regel maken met bijv
Code:
=REST(RIJ();2)=0
en dan een kleur, zodat alle even regels worden gekleurd. Dan kan uiteraard ook bij kolommen. Geef anders iets meer toelichting.

Ik krijg het alleen voor elkaar met een draak van een formule in voorwaardelijke opmaak:
Code:
=OF(EN($B3>0;B$1>format!$F$3;B$1<=format!$F$4);EN($B3>0;B$1>format!$F$5;B$1<=format!$F$6);EN($B3>0;B$1>format!$F$7;B$1<=format!$F$8);EN($B3>0;B$1>format!$F$9;B$1<=format!$F$10);EN($B3>0;B$1>format!$F$11;B$1<=format!$F$12);EN($B3>0;B$1>format!$F$13;B$1<=format!$F$14);EN($B3>0;B$1>format!$F$15;B$1<=format!$F$16))

Hi Rob,

Ik heb het inmiddels opgelost met een andere draak in rij 2 van output ;-)

Als ik nu in format de lengte van de velden meegeef, dan wordt heb ik output een keurige scheiding middels kleur.

Bedankt voor het meedenken :thumb:

Bijgaand nog even een keer het excelletje, zoals de bedoeling was :)

Bekijk bijlage karakter per cel.zip

Ik heb de VO-formule aangepast:
Code:
=[COLOR="red"]EN[/COLOR](B$2<>1;[COLOR="red"]LENGTE(B3)=1[/COLOR])
zodat alleen de ingevulde regels worden gekleurd. Vond ik mooier. Kijk maar of je dat zinnig vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan