• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde regels

• Onderwerp starter Onderwerp starter genji
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

genji

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hey,

Ik heb een gigantisch lange lijst in excel.
Om eenvoudig iets op een bepaalde regel te kunnen lezen zie je vaak zo van die lijsten met om te beurt een gekleurde en en witte regel. Ik vraag me nu af hoe ik dit ook kan toepassen...
Iets zegt me dat ik het met conditional formatting moet doen, maar wat moet ik dan juist ingeven??? Iemand die kan helpen?

Grtz

Gewoon 1 regel selecteren en kleuren dan 2 regels selecteren (gekleurde en 1witte) opmaak kopieren ( kwastje naar je klembord) dan je bereik selecteren en klaar.

Of voeg je steeds regels toe. Dan moet je er even een macro van maken

Kies voorwaardelijke opmaak en kies voor formule
vul daar in: =REST(RIJ();2)>0 en kies een kleurtje bij opmaak, patronen.
Geef ok en kopieer de opmaak naar het gehele gebruikte gebied.

Het is wel zo dat voorwaardelijke opmaak je sheet een stuk 'zwaarder' maakt.
Houdt daar wel rekening mee.

Hej,

De bedoeling is inderdaad dat de lijst achteraf gemakkelijk kan worden aangepast (regels bijvoegen/verwijderen). Het zal dus met een macro moeten. Kan je dit misschien even uitleggen aub. Ik heb nl. nog nooit met macro's gewerkt...

Grtz

Ik vermoed dat jouw post die van Jan gekruist heeft, lees die dan nu maar eens ;)

Heb je in principe geen VBA voor nodig.

Inderdaad. :) Mijn antwoord was niet op Jan z'n post.
Nu werkt het! Bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan