Gekleurde vertikale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PAR60

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Sinds een paar jaar hebben onze komputers en/of lcd-schermen gekleurde strepen.
De mijne deed en doet nog steeds normaal totdat ik mijn oude op de andere pc aansloot.
Ik dacht eerst dat het de nieuwe pc was binnen een jaar totdat ik mijn oude lcd scherm aansloot. Uit 2008. Een NOC ofzo.
De oude was een DELL lcd-scherm.
Ik dacht dus vrij zeker dat het aan de pc lag.
Totdat er een mac kwam.
En die vertoonde dezelfde gekleurde vertikale lijnen. Eigenlijk over het het hele beeld.
Ze komen ineens, niet bij het opstarten of als die pas aanstaat, maar na verloopt van tijd.
Ze verdwijnen ook weer een tijd.

Ik weet het echt niet meer waar het aan ligt.
Niet aan de kabel, denk ik. Volgens mij heb ik de kabel met monitor vervangen.
Nee, het is dus nooit weggeweest dus dacht ik dat een nieuwe pc het probleem zou oplossen.
Overigens heeft de mac zo'n aparte stekker zitten.

Zoals ik het lees doet het probleem zich voor bij meerdere schermen?
Is er eventueel iemand in je huishouden, die denkt dat je er eventueel tegen aan kunt slaan?

Als het 1 scherm betreft zou het kunnen zijn dat het scherm ooit gevallen is, of er ooit een magneet in de buurt geweest is?..

Wat je wel kan proberen, is;
Haal de stekker uit de achterkant van de computer en wacht een paar seconden totdat er een bericht "Geen signaal." te voorschijn komt, Als het geen signaal boodschap ook verticale lijnen heeft, weet je dat het probleem in de monitor zit en niet in de computer... Druk op de "Menu" knop op het scherm en gebruik de andere knoppen om te zoeken naar een "Factory Settings". Selecteer deze modus om de monitor terug te zetten naar de oorspronkelijke instellingen.

veel success

Modedit: De eerste allinea de lettergrootte aangepast naar normaal. Hele kleine lettertjes waren amper te lezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het nu aan het uittesten. Krijg gewoon een zwart beeld. Ergens hoop ik maar dat het aan de schermen ligt. Geen idee hoe lang die mee gaan. De andere is van 2007. De DELL. Die bij de pc daar voor zat.

Ik kan de kabel nog een keer proberen voor de zekerheid, maar dat wordt dan die bij de monitor zat. Deze oude pc heb ik niet zoveel meer gebruikt sinds 2011.
Omdat er WindowsXP op staat en een nieuwe videokaart die ook al problemen gaf en ze konden het probleem niet vinden bij die zaak.
Een nieuwe videokaart had ook een merkwaardige storing af en toe. En een nieuwe mobo kon er niet in.

En een nieuwe monitor voor de Mac schijnt wel erg duur te zijn.

Oh, en een magneet is er niet langs geweest. Misschien een ander magnetisch veldje.
Maar ik denk dat een tablet of mobiel geen probleem is. Het scherm staat trouwens ver genoeg naar achter.
Ik zit er zelf niet echt achter.
Misschien nog de warmte ? Omdat het na een paar uur is. Maar ook weer steeds verdwijnt.
Bij de vorige pc was het helemaal een ramp. Toen werd het niet alleen onleesbaar, maar viel eigenlijk het beeld gewoon uit, maar kwam weer terug.
Daarom dacht ik echt dat het aan de videochip lag.

Meestal wordt een monitor onscherper na jaren. Maar ja, lcd misschien weer iets anders.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de Mac ligt, we hebben hem pas nieuw en anders moet ik nog snel handelen binnen de garantie.

Bij mijn oude pc heeft het nog bijna 2 jaar geduurd voordat mijn videokaart aan het doorbranden was.
Daarom koop ik bij die zaak liever ook niks.
Windows is wel vaker in konflikt met de videodrivers. En ook bij deze Medion precies hetzelfde eigenlijk, maar dat komt doordat de kapaciteit toch te laag is.
SL heeft het liefst dat de videokaart op laag staat, maar ik zet hem altijd weer terug op midden en dan om de zoveel tijd crasht die weer.
Maar goed, dat weet ik.

Zelfs een videokaart van 100 euro geeft problemen. Die had ik in de vorige nog. Maar de machine heeft nooit 100 % gelopen.
En dat voor een systeem van 1100 euro in 2008.
Vandaar dat ik zelf ook over wil stappen op een Mac. Dat ik er wel 5 jaar mee doe. I.p.v. 2 jaar.
Het blijft de grootste hobby.

Ik heb de kabel omgeruild die bij het andere scherm hoorde. Echter is er nog steeds geen verschil. Bij de mac wordt het scherm zwart als je het een tijdje niet gebruikt. Dan zijn die strepen er niet en is die keurig zwart. Ik wist zeker dat dit scherm er geen last van had toen het op de eerste pc zat. Het bevreemdt me nogal dat het ineens in 2 scherm zit. Deze waar ik nu op werk heeft dat niet.
Ik kan me voorstellen dat er iets warm wordt. Maar dan de vraag wat. Natuurlijk hoop ik dat het het scherm is of de kabel, maar dan de vraag of dat niet schadelijk is voor de komputer.

Om nou een nieuw scherm te gaan halen is ook weer zo wat. Het enige verschil met de mac is dat er een verloopstekker tussen zit. Dit is een originele van Apple zelf.

Natuurlijk zijn die LCD scherm nieuw. Ik had altijd zo'n grote toeter op het laatste 19 inch. En die worden wat minder scherp op den duur.
Maar hoelang gaan LCD schermen eigenlijk mee in de praktijk ? Ze staan natuurlijk vrij lang aan elke dag.

ik heb dit probleem ook op mijn 2de scherm IMG-20140809-WA0000.jpg.

Dit gebeurt zomaar op een willekeurige moment, maar meestal als een videofragment wordt afgespeeld.
Ik heb de volgende 2 schermen: Acer P221W & Acer P223W, deze zijn aangesloten aan een AMD Radeon XFX 7950 3GB.
Toen ik nog 1 scherm had, had ik nergens last van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan