Gekloonde dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Hallo,

Ik heb onlangs een xtra SSD geinstalleerd naast mijn 1TB in mijn Asus n76vb.
Nu heb ik dmv Samsung migration mijn windows 8 op de ssd gezet. Maar nu is mijn SSD de D schijf. En mijn 1TB de C schijf. Hoe kan ik dit omdraaien? Want mijn programmas staan op de C en D schijf omdat het gekloond is. Maar alles op mn SSD vraagt naar de C schijf dus eigenlijk is mijn SSD nu nutteloos.

Hoe kan ik dit "swappen'?

Kan ik niet gewoon de 1TB formatteren en dat ie dan de SSD als C schijf maakt?

Mvg Gino

Kloon opnieuw en start op met alleen de SSD, werkt W8 dan wel?
Als die boot zet je de 2e schijf er weer bij.

Wel vreemd overigens wan ipp staat een windows v.a. Vista altijd op de C:.

Op beide staat nu een bootable windows 8. Maar stel ik kloon hem opnieuw en ik laat hem niet in de 1tb booten maar gelijk op de ssd en format de 1tb vanaf de windows 8 van ssd. Zou dat werken?

Start eerst op met alleen de SSD op de eerste SATA poort als hij is gekloont, toch gewoon de partitie gekloont?
Dan pas de 2e schijf erbij hangen.

En die dan direct bij de eerste boot vanaf de ssd formatteren?

Snap er geen sikkepit van.

Normale procedure, ssd erbij hangen, de te klonen schijf aan de eerst sata poort, meestal 0, de windows partitie klonen naar de nieuwe SSD, beide afkoppelen, SSD aan de eerst sata poort hangen en ermee opstarten.

Als dat werkt de 2e schijf er weer bij hangen op de 2e sata poort.

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Eerst de partitie(s) op de SSD wissen alvorens opnieuw te gaan klo(n)(t)en.:)

Oke nu liggen we op een lijn. het werkt dus niet zoals met desktop hdds haha. Bedankt!

Wel, daar dien je het ook zo te doen anders start elke keer de foute harddisk zoals je eerst had op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan