gekmakende pieptoon als pc uitstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ticom

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
92
Ik heb sinds een week dit probleem met mijn pc:
Als ik hem afsluit en het is stil dan hoor ik een heel hoge pieptoon, die ik nog net kan horen.
Wat ik nu ertegen doe is gewoon de voeding uit, dan hoor ik hem niet meer, maar dat is geen goede blijvende oplossing.
Er is niets aan de hardware verandert sinds 2 jaar, dus het kan niet aan nieuwe hardware liggen (wel aan verouderde...)
Ik weet niet of de pieptoon er ook is als hij aanstaat, omdat de rest v/d pc dan boven het geluid uitkomt.
De pc staat op mijn slaapkamer, dus ik kan ook niet kijken of die piep na een langere tijd uit staan weg gaat.

Alvast bedankt,
ticom/timothy de vries
 
Hoogstwaarschijnlijk een defecte voeding.
Bij een pc wordt de 230 volt AC middels elektronika omgezet in een frequentie gestuurd signaal.
Hiervanaf worden diversen spanningen getransformeerd. (moeilijk lang verhaal wat ik je zal besparen)

Als er een oscillator niet meer 100% functioneerd, kan een pieptoon hoorbaar worden.

Oplossing: Haal een nieuwe voeding.
 
Ah, oke, gelukkig is het alleen de voeding maar en niet een ander deel van de pc (duurder deel)
Dan zal ik ergens deze week kijken of ik langs de pc boer kan gaan om een nieuwe voeding te halen.

Bedankt,
ticom/timothy de vries
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan