Gekopieerde cd's schadelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Beste pc-genoten...mijn cd-speler (dus niet op de pc) doet het sindskort niet meer...kan dat door gekopieerde cd's komen? Ik hoor wat getik en op de display staat 'no disk'...en dat was het dan. Dus niks qua ook gewone gekochte cd's doen het niet meer, rijp voor de sloop? Kan een schoonmaak-cd nog iets nuttigs betekenen, eventueel? :confused:

Is het al een oud beestje? Het valt in ieder geval te proberen om 'em schoon te maken.

Groetjes,
Bennie

Ja Bennie, zo'n jaar of 10 dacht ik, deed het altijd prima, maar sinds de mogelijkheid van kopieren op de pc krijg ik die dingen veel maar kennelijk kunnen oudjes dat niet hebben?

Nou ja, ook cd-spelers zijn geen eeuwig leven beschoren:D Probeer wat een schoonmaak-cd (of anderszins) nog kan betekenen. Misschien is het lensje gewoon vuil\vettig.

Groetjes,
Bennie

Da's ook weer waar, ik schaf dan wel zo'n schoonmaak-cd aan, meer als stuk kan toch niet, of zoiets, thnx. :)

Doe de cd lade open en probeer eens voorzichtig met de stofzuigermond wat stof uit de cd speler te zuigen.

Huijb, bedankt voor deze tip, edoch het mocht niet baten, de schoonmaak-cd is waarschijnlijk de laatste 'redding.'

Geplaatst door gezina
Huijb, bedankt voor deze tip, edoch het mocht niet baten, de schoonmaak-cd is waarschijnlijk de laatste 'redding.'

Als je toch zo'n schoonmaak CD koopt, laat je dan geen oor aan naaien.....

Ik heb zo'n cd.
Geschikt voor CD, CD-ROM en voor DVD.
Met vloeistof en borsteltjes op de cd.....
Kosten € 18,-

Blijkt dat de cd niet correct werkt in de cd-rom speler. Cd speler werkt ie wel, maar de werking is klo*e.
Vloeistof is niet aan te brengen, dus de enigste reiniging zijn de borsteltjes op de cd.

De winkel neemt de cd niet meer terug, omdat de verpakking geopend is en de fabrikant (Trackmate) bevindt zich volgens de verpakking ergens in Dublin. Een site schijnen ze niet te hebben...:evil:

Eigen merk van V&D schijnt ook goed te zijn en een stuk goedkoper....

Wattenstaafje met wat aceton kan ook werken, wees wel voorzichtig met kunststoffen omhuizingen e.d.

Ik zal iig goed opletten met wat ik eventueel koop qua cd-reiniger, wat duur zijn die dingen zeg! Mogelijk dat ik mij de moeite bespaar en een soundblastertje aanschaf, want dat schoonmaken met een wattenstok+aceton zie ik mij niet zo gauw doen. Met de stofzuiger zat ik al voor/in een zwarte sleuf waarvan ik dus niet zie en weet wat daar allemaal zit, als de warmte weg is zal ik een en ander nog eens bekijken, dank voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan