Gekopieerde versleutelde documenten niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
89
Hallo,

Laatst is mijn laptop gecrasht. Gelukkig kon ik via een installatiemedia Windows 10 opnieuw installeren en werkt het weer. Al mijn documenten had ik op een externe schijf opgeslagen maar daaronder zitten ook documenten die ik met cipher had versleuteld. Die heb ik voor het kopiëren naar de harde schijf niet ontsleuteld. Als ik ze nu wil openen, krijg ik een foutmelding. De documenten naar de schijf van laptop kopiëren gaat ook niet.

Ik heb geprobeerd een document te ontsleutelen met D:\>cipher /d "D:\>folder\folder.doc.doc" (D: is de letter van de externe schijf). Ik heb ook geprobeerd om in het tabblad Beveiliging (rechter muisknop op een document) aanpassingen te doen met de informatie die ik erover vond op internet, maar ook dat werkt niet.

Wat kan ik doen?
jazz
 
Nee, dat heb ik niet gedaan, nooit aan gedacht. Wist zelfs niet eens dat dat kon of überhaupt bestond :S

Ik ben wat huiverig voor dat soort tools, je weet nooit wat er meekomt...
 
Als je iets beveiligd is het ook handig om het te testen.
Het is realistisch dat een PC kan crashen, dus kun je dat wat je nu aan het uitvogelen bent... dan al testen....
Dan was je in een paar seconden erachter gekomen dat dit niet lukte op een ander systeem en was er ineens interesse/druk gekomen... hoe werkt dat dan?
Je bent vermoedelijk een van de velen, dus trek het je niet aan.

De 1e tool ken ik niet.
De 2e van Easeus: Dat is een bestaand bedrijf met ook gratis tools die velen gebruiken.

Maar op cipher gebied ben ik een relatieve leek.
Zoek een forum op waar cipher er belangrijk is of hebben ze zelf een forum of een die er door belanghebbenden gerund wordt?
Ff googlen, das heel veel minder moeilijk dan jouw probleem...
 
Ik had ook wel flink getest, want ik wilde natuurlijk niet dat ik de bestanden niet meer kon openen. Maar erbij stilstaan dat ze niet te openen zijn vanaf een harde schijf, dat was een stapje te ver. Een harde les...

Bedankt voor de tip over de cipher-fora, en misschien toch Easeus proberen. Maar de cipher-optie komt dus niet van Microsoft? Is de command prompt dan ook niet van hun?
Ja ja, googlen... ik ga al : )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan