gekoppelde bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo,
Heb een excel bestand gekoppeld aan access. Formulier ontworpen op basis van de kolom koppen van excel. So far so good. Als ik echter het formulier open (beeld) dan zie ik geen vakjes of dergelijke. Maar een grijs vlak. Wat doe ik verkeerd of moet ik nog wijzigen?
Groet
Hans

Krijg je, als je de gekoppelde tabel opent, wel de records uit Excel te zien?

Hoi,
Ja, ik krijg alles in beeld met alle gegevens. Dat is het vreemde!!??
Groet
Hans

Laatst bewerkt:
Michel,
Heb het inmiddels opgelost maar nu zit ik met een volgend probleem. Heb nu een fomulier met de juiste velden. Kan de cursor hierin verplaatsen maar kan niets invoeren !!Krijg dan een geluid dat het geblokkeerd is. Kan nergens terug vindfen hoe deze blokkering op te heffen. Wie weet hoe of wat ik moet doen??
Groet
Hans

Je gaat dit antwoord niet leuk vinden..... Je kunt vanuit Access geen tabel in Excel vullen. :(
Andersom ook niet overigens...
Wat was de oorzaak en oplossing van het eerdere probleem?

gekoppeld bestand

Hoi OctaFish,
Was heilig overtuigd dat het kon.Balen dus. Voor wat betreft het vorig probleem. Bij eigenschappen in record kan je bij de keus gegevens invoer ja of nee kiezen. Bij ja verdwijnt het formulier.
Laatse vraag wat zijn dan opties/mogelijkheden met een gekoppeld excel bestand in access?
Groet
Hans

Eigenlijk alleen raadplegen/als bron gebruiken voor andere tabellen.
Je kunt bijvoorbeeld een tabel maken waar je alle Excel records in zet, die je via een Toevoegquery en Bijwerkquery kunt updaten.
Andersom kun je een tabel naar Excel exporteren.

gekoppeld bestand

Hoi Michel,
Ik lees onderstaande bij hulp voor Access.
Alle wijzigingen die u aanbrengt in de gegevens in Excel, worden automatisch weergegeven in de gekoppelde tabel. Alle wijzigingen die u aanbrengt in de gekoppelde tabel in Access, worden automatisch opgeslagen in het Excel-bronbestand.
Wanneer u een Excel-werkblad opent in Access (kies in het vak Bestandstype in het dialoogvenster Bestand openen de optie Microsoft Office Excel-bestanden en selecteer het gewenste bestand), wordt door Access een lege database gemaakt en wordt automatisch de wizard Werkblad koppelen gestart.

Had het toch anders gelezen
In ieder geval bedankt

Over welke Access versie hebben we het?

De vorige tekst mag dan wel uit de help komen, maar ik heb nog nooit een Excel bestand op die manier kunnen koppelen, en daarna nog kunnen bewerken. Ik heb net twee testen gedaan met een Excelbestand met formules, en één met alleen platte tekst, en beiden zijn beter gelockt dan de gevangenis in Scheveningen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan